JDL-Cupen i Go-kart!

Idag har JDL-Cupen i Go-kart avgjorts på Varbergs Go-kart bana.
Vi var något färre än förra året men det var nästan mer lagom antal per heat.
 
1.Tobbe Sylwan (dagens vinnare)
2. David (kart nr 3) & Nisse (kart nr 10)
3. Benny (Kart nr 5) & David (kart nr 8)
4. Davids bror Jonas 5. Brorsan
6. Pappa 7. Jag..
 
Eftersom det kom en rejäl skur strax innan vi började köra så var banan såphal men det gjorde igentligen bara tävlingen mer spännande. Det kom inget mer regn sen på hela tiden och när vi åkte hem några timmar senare så var det ju högsommarvärme och sol.
Men som sagt, på träning och kval var det duktigt halt på banan och många hade lite svårt att hålla sig på själva banan...
 
Bild 1 & 2 är Claes, han stod för dagens värsta avkörning, ner i en gigantisk vattenpöl...
3. Kan vara bloggerskan her self.
4. David har hamnat på lite fel håll.
5. Pappsen passade på att snurra av lite precis efter målflagg.
6 & 7. Lars stod för flest antal avkörningar för dagen (tätt följd av Claes...).
 
Vi blev först indelade i 3 grupper och sen körde vi
Träning
Kvalheat 1
Kvalheat 2
C-final
B-final
A-final
 
I C-finalen hamnade Jag, Claes, Lars, Magnus, John,
B-finalen kördes av David, Nisse, Benny, Martin El, Jonas, Magnus (vidare från c-final)
A-finalen kördes av Tobbe, Pappa, Brorsan, Martin B, Kotten & Benny (vidare från b-final) 
 
Vinnare av 2012 års JDL-Cup blev Tobbe Sylwan!
Tätt följd av Brorsan, som blev tvåa och Martin B som blev trea.
Själv kom jag 3:a i c-finalen efter att jag fått väja för Lars (som körde av hela tiden ;-)), när jag var uppe på en andra plats. Men jag är nöjd, och som Tobbe sa, jag vann ju damklassen!
 
Vi hade en hög trogna åskådare hela tiden!
 
 
När racet var slut och alla övriga deltagare åkt hem så tog David med Albin ut på en tur med dubbelkarten.
Tror ni han gärna ville sluta köra?
 
 
Summa sumarum.
Superrolig förmiddag och vi ser redan fram emot 2013...
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Även om jag bara såg A-finalen så var det spännande nog! :)) Det är en kul grej som jag vet att iaf Tobbe uppskattar mycket!!
Kram kram

Svar: Det verkar vara väldigt uppskattat och vi ser redan fram emot nästa års drabbning... Jag gissar att du fick ta hand om det mesta av vinsten, eller?
Charlotte

2012-07-02 @ 14:53:20
URL: http://www.annaskortoscrap.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0