Sommarregn, Torparlyckor, Skidsemester & Jobb

Som ni kan läsa i inlägget jag gjorde precis så blev min dag inte alls som planerat då det dök upp en bluff-faktura i min brevlåda och det tog flera timmar för mig att reda upp allt kring den så jag fick några timmars kontorstjänst. Som tur var sov Emil gott ute i vagnen, större delen av tiden...
 
Vi var iväg en sväng på förmiddagen, och hälsade på min farmor & farfar i Falkenberg.
Fikade, kollade på den lille gräsklipparn och tog igen såntdär prat om släkten som man måste hinna med.
Emil passade på att göra som han alltid gör när han är där, bajsa, så han kan den duschen nu.
På vägen hem blev Albin kissenödig, så vi stannade till...
 
Foto: Kissepaus på väg hem från gammelfarmor & gammelfarfar! http://instagr.am/p/MdBBhLDSeN/
 
När han kom in i bilen igen så sa han att han kissat på ett myr-träd, därav att han tittar uppåt, förmodar jag.
 
Emil sov så gott ute på verandan, medan det småregnade utanför och Albin lekte med lego på sitt rum, hela tiden. Jag hade öppet fönster ovanför verandan så jag skulle höra om han vaknade men rätt var det var så knackade det på dörrn. Där ute står han visst, lillebror, med snutten i handen och nappen i munnen, alldeles nyvaken och överlycklig...
 
Vi fixade till lite middag och sen passade vi på att baka pappans favoritkaka, Torparlyckor!
 
Foto: Vi bakar väl lite igen då... #Torparlyckor http://instagr.am/p/MdYnHQDSU_/
 
Albin hjälpte till, med en bakhandduk på huvudet...
 
Barnen provsmakade våra nybakta kakor till fikat, medan jag surfade runt lite mer på stugor i Trysil/Hemsedal.
Vi skulle ju bokat för en vecka sen, men jag vacklar så på vart vi ska bo så det har helt enkelt inte blivit av, men nu jäklar! Efter att ha ringt alla inblandade yttligare en gång så har vi nu bokat och med en rabatt på 2688 nok är jag mer än nöjd!
 
Pappan kom hem och såg sina favvokakor på bordet...
 
Foto: Nybakade Torparlyckor, bakade med kärlek, rastlöshet, lite råsocker, smör och rågmjöl! http://instagr.am/p/MdaU06jSVx/
 
Nu är det nog inte många kvar, eftersom jag lämnat honom ensam med dom i köket en bra stund.
I kväll har det regnat, ordentligt!
Men det har ändå vart behagligt ute och barnen var ute en stund och busade, trots att dom blev alldeles blöta (och då blir Emils hår alldeles krulligt och ljuvligt!!).
 
Barnen sover gott i sina sängar och jag ska oxå krypa ner strax, nöjd över att fått bokat skidsemester (Trysil vecka 3) och över att ha bestridit en faktura!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Menar du att Emil klivit ur vagnen, och står och knackar på dörren? Då får man ju vara tacksam för det, och att han inte gått ut på vägen eller nåt annat farligt.

Svar: Japp, han sa inte ett knyst utan bara klev ut och började knacka på dörrn... Fast jag tror inte han hade kommit särskillt långt innan jag hört honom om han tänkte smita i ösregnet...
Charlotte

2012-06-29 @ 23:06:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0