Bubbligt!

Som vi har vart ute idag!

Det har ju blåst en del men det hindrar inte oss och vi har haft det så skönt.
Emil började morgonen lite för tidigt för min smak, men det är ju bara att gilla läget och kliva upp.

Albin sov en stund till och kom inte upp innan vid halv 8. Som vanligt är det full rulle på grabbarna direkt på morgonen så det var inte lönt att försöka mysa till det i soffan alla 3 inte (eftersom jag och Emil suttit i soffan och gosat sen han vaknade), utan det var lika bra att fixa frukost och starta dagen!

Efter frukosten svängde vi ihop en omgång Macroner till, denna gången i rosa!


Jag glömde fota när dom var klara, men för er som undrar, såhär ser det ut när man spritsat ut på plåten...

Medan jag passade ugnen och röjde upp i köket så gick killarna ut i trädgården.
Albin är sååå duktig med Emil och även om jag tittar till dom precis hela tiden så säjer han till så fort något händer och när jag tar in Emil så frågar han hela tiden när han får komma ut igen.

När macronerna låg på svalning så gick jag ut och busade med grabbarna jag med!
Idag har vi, som rubriken tyder på, blåst såpbubblor!
Det tröttnar man nog aldrig på...



Vid halv 12 tog jag med Emil in (mycket motvilligt!) och gav honom middag, la honom i vagnen och ställde vagnen i skuggan, han sov som en stock direkt.

Jag fick lurat med mig Albin in och även vi fick i oss middag. Albin hjälpte mig med att hänga ut tvätt, klippa lite kvistar/grenar från träden & buskarna och sen gjorde vi fint i min ena kanna på bordet.

Pappan kom hem och åt och vi bytte några ord innan han gav sig av och jag gjorde klart för att jobba lite.
Jag hade kundbesök, Emil sov i vagnen och Albin roade sig ute i trädgården. Men innan kunden kom hann jag knäppa några snabba på mitt älskade, älskade ♥!


Han är så duktig och gör precis som han blir tillsagd när kameran kommer fram!



Direkt efter att min kund åkt så vaknade Emil men han var fortfarande lite trött så jag körde in honom och han låg så snällt kvar i vagnen medan jag stekte på köttet som skulle ligga och eftersteka i flera timmar.

Till slut piggnade han till och ville genast gå ut (men vi har ett ständigt problem, han tar gärna på sig skor men skriker VARENDA gång jackan ska på...) så jag skickade ut honom till brorsan och gjorde i ordning fika på en bricka som Albin tog ut och bestämde att vi skulle fika på altanen till lekstugan.

Det gjorde vi och sen busade barnen ute i trädgården i flera timmar till medan jag läste, hämtade post, vek tvätt och förberedde middagen.

Albin är så påhittig och Emil hänger ju så glatt med på alla lekar som Albin hittar på. Idag har dom bland annat lekt mycket hund vilket båda tydligen älskar. Albin har ett hopprep på sig och det är han som är hund och sen får Emil gå med honom vart han vill, tydligen superskojjigt...

Även alla miljoner studsbollar som vi har i trädgården funkar bra att leka med.



När pappan kom hem från jobbet så fixade jag maten och direkt efter maten gick vi ut igen, alla 4. Jag passade på att stryka min skänk en gång till i garaget och sen gick jag med ut. Det hoppades studsmatta tills Albin slog sig, då tog jag med honom in. Vi duschade och sen la vi oss i hans säng och läste om Pettson, Findus och Pannkakstårtan. Han älskar den boken och skrattar så gött varje gång vi kommer till sista sidan, där är en bild på när Pettsson cyklar och Findus hänger i en kasse brevid, med såndär pilotmössa, glasögon och svansen utanför.

Barnen somnade fullständigt ovaggade, även Emil men det blir inte livat i huset ändå för både jag och David är alltid som urvridna disktrasor på fredagskvällen...

Men jag är glad och lycklig, min fina familj är frisk och det är det viktigaste för mig! 


Kommentarer
Postat av: Mamma

Goa, underbara ungar!

2012-03-30 @ 21:30:03
Postat av: Eva

Fick smaka dina macroner idag och jag säger bara, helt ljuvliga. Måste försöka mig på att baka sådana.

2012-03-30 @ 22:11:19
Postat av: Pia

Albin e helt fantastisk m Linus på dagis också. Skulle va skoj om vi kunde träffas nån dag;-) även pannkakstårtan är väldigt populär här.

Sköt om er!!!

2012-03-31 @ 07:10:03
URL: http://marlonzacco.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0