Det där med alkohol och barn...

Ok, lika bra jag tar upp det även här, MINA ÅSIKTER, ingen framforskad fakta alltså...

Barn och alkohol hör inte ihop, inte för 5 öre!
Skaffar man barn så får man banne mig offra sig dom åren. Barn ska absolut inte behöva se sina föräldrar (eller någon annan vuxen heller för den delen) berusade!
Jag snackar återigen om betydligt mycket mer alkohol en en öl eller ett glas vin till fredagsmyset, jag snackar fylla!

Snälla, snälla, ta inte med barnen om ni hade tänkt dricka en massa på midsommarm eller nyår. Lämna bort dom till en snäll, nykter person. Alla blir personlighetsförändrade av alkohol, ALLA. Jag tycker alltid mycket bättre om folk jag känner, när dom är nyktra, inkl David. Jo för att den David han blir (och återigen, detta gäller ju alla, inte bara David, han är ett exempel) när han har druckit för mycket (vilket iofs var många år sen nu...) är ju inte den jag lever ihop med och älskar till månen och tillbaka.

Det kan ju låta som jag jag vuxit upp men alkoholiserade föräldrar tänker jag nu när jag läser igenom detta men så är alltså inte fallet, utan jag har vuxit upp och inte en endaste gång sett mina föräldrar berusade och det är jag innerligt glad och tacksam för.


Mina finaste!
♥ Som jag ska skydda från allt ont så gott jag bara kan ♥


Kommentarer
Postat av: Karin

Kan bara hålla med!! Och jag har fakta!

2012-03-11 @ 12:26:38
Postat av: Pia

Du har så rätt Charlotte, kan bara hålla med! Bra att du uttalar det.

2012-03-11 @ 23:05:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0