Det där med dagis...

Det här är ju oxå något som har skapat stor debatt i min blogg förut och jag tänker återigen trycka på att detta är MINA åsikter och MINA funderingar.

Dagis... Jättebra för föräldrar som jobbar.
Men, jag tycker att man har ett visst ansvar som förälder, att ta hand om och uppfostra sina barn själv.
Jag vet att det finns så många som inte har möjligheten att vara hemma med sina barn särskillt länge, men jag vet oxå att det finns massor med folk som skulle kunna prioritera lite mer annorlunda när det gäller barnen.

Och så va det det här med syskon...
Jag har vart där förut och jag säjer det igen. Barnen har det bäst med sin mamma och pappa. PUNKT.
Visst är det superkäckt att du som precis fått en liten nyfödding kan lämna storasyskonet som är 2 år på dagis, men varför? Varför har du skaffat fler barn om du inte vill ha dom hemma?

Jag säjer inget som de barnen som är 4 & 5 år, som får gå 15 timmar gratis på förskolan, i skolförberedande syfte, men 2 och 3-åringarna, låt dom få stanna hemma!


Albins första dagiskort togs ett par månader innan han började på dagis eftersom han ändå skulle börja efter att han fyllt 3 så undrade dom om han ville vara med.



Kommentarer
Postat av: Karin

Gillar din blogg, men inte när du blir "svart eller vit" och dömmande i ditt tänkande...

2012-03-10 @ 22:52:16
Postat av: Carin

Allvarligt talat, man blir rädd när man läser denna text. Du menar att föräldrar som gör karriär och därmed skapar en trygg ekonomisk uppväxt för sina barn skulle prioritera annorlunda?!!

Har du någonsin tänkt på att dagis/skolan främjar barnens utvecklande?! Att "hemma-skola" sina barn är absolut inte främjande inför kommande skolstart och de får inte den sociala-kontakten heller för den delen.

2012-03-16 @ 17:56:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0