Det där med han & hon...

Även detta ligger mig väldigt varmt om hjärtat och jag kan lixom inte låta bli att argumentera när någon tar upp frågan med mig. Kalla mig "old fashion" om du vill, men alltså killar är killar och tjejer är tjejer.
Kan vi inte bara vara överens om det och låta det vara ok för killar att leka med bilar och ha blåa käder?
Lika ok som det är för tjejerna att ha rosa klänningar och leka med dockor!

Visst är det jättebra att det blir mer jämnställt i samhället för jag tycker absolut att det ska vara lika lön för lika arbete, vare sig man är kvinna eller man men när det gäller barn, låt dom leka med vad dom vill. Styr inte in killarna i tjejrummet om dom inte vill, men låt absolut dom vara där om dom vill!

Tvinga inte på era killar rosa kläder bara för att det "ska vara så", men neka heller inte dom om dom vill.
Låt dom välja själv!
Jag läste på en blogg om en mamma som köpt en dockvagn till sin kille för att dom minsann skulle vara "könsneutrala" och hon var lite bekymrad för att han använde dockvagnen som garage till sina bilar...



Bilder från sommarn 2008. Vår stora kille ÄLSKAR bilar och allt annat som har med fordon att göra!


Kommentarer
Postat av: Ida

Håller med dig, låt de få vara som de är och göra de det som de tycker om

Kram

2012-03-07 @ 20:49:47
URL: http://denvackrastestunden.wordpress.com
Postat av: johanna

HÅLLER MED DU...

vaddå Hen?? Löjligt värre...



2012-03-07 @ 21:36:38
URL: http://treprinsarochjag.blogg.se/
Postat av: Lina

Håller med!! Hoppas ni har det bra!

2012-03-08 @ 21:18:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0