Cellenergi!

Jag har fått frågor om de här som vi har börjat dricka, jag och David och jag tänkte bara helt kort berätta det jag vet och det är inte mycket, i alla fall inte än.

Vi var på crosstävling den 1 maj och träffade såklart alla som alltid är på crosstävlingarna.
Jag stod och pratade en lång stund med Carina och hon berättade om det här med cellenergi och jag blev intresserad.

Det heter Fitline och är pulver som man blandar i vatten och dricker, en gång på morgonen och en gång på kvällen. Det är riktigt gott faktiskt och har blivit en rutin redan, för både mig och David.
Jag tog även hem ett sett till mamma som har lite problem med magen och hoppas att det kan hjälpa henne.



Så här ser burkarna ut.
Den stora, som heter Basics, och den lilla med rött lock som heter Activize, blandar man med vatten till morgondrinken, smakar lite som nyponsoppa och den dricker man minst en kvart innan man äter frukost så jag brukar blanda och dricka den direkt jag kommer upp. Vi äter ju i regel inte frukost innan vid 8 även om vi kliver upp vid halv 7 nämligen.

På kvällen blandar man till en drink från den andra lilla burken som heter Restorate och det är det jag gjort i glaset på bilden.

Vad är det bra för då?
Tja, det är ju här jag inte riktigt har så bra koll än men jag har läst och läst en hel massa om det och tycker absolut att det var värt ett försök för mig och David även om vi inte alls har några krämpor.

Eftersom jag som sagt inte är någon fena på det än så har jag bett Jennie om hjälp, Carinas dotter och hon svara såhär, bara väldigt kort.

Det är ett "målfokuserat" kosttillskott som når fram dit det skall, till kroppens celler. När cellerna får den näring de behöver för att fungera optimalt så får kroppen möjlighet att läka sig själv.

Basic – läker mage och tarm, viktigt då 70-80 procent av vårt immunförsvar finns här.
Activize – sätter fart på blodcirkulationen, ger ökad energi och koncentration samt 10 procent högre syreupptagningsförmåga.
Restorate – mineraler, kroppens byggstenar, viktigt för återhämtning och avslappning. Hjälper även till att basa kroppen, våra kroppar är i regel försurade precis som miljön.

Anledningen till att vi behöver äta kosttillskott är att vår mat inte innehåller samma mängd näring, vitaminer och mineraler som den har gjort. Det beror bland annat på att våra jordar är utarmade, vi tillför inte de ämnen som behövs, det som i regel tillförs är kväve, fosfor och kalium men resten…

Halva grejen är att man inte behöver förstå hur det funkar det funkar ändå ;-) Kroppen är smart när vi ger det den behöver börjar den själv att läka, den gör själv sina prioriteringar. Samtliga vitaminer och mineraler i produkterna är vattenlösliga (även de som normaltsett är fettlösliga) vilket innebär att kroppen tar upp det den behöver för stunden, resten passerar ut.

Jennie tipsar även om en hemsida som är jättebra för informationens skull om man är intresserad av att läsa mer.

Det jag (och David) redan har märkt och märkte i princip på direkten, är att sötsuget är som bortblåst.
Jag lovar att ta reda på mer om det är någon som är intresserad.

Jo, just det, va kostar det då?
28 spänn om dagen.

Jag har ett "abonnemang" som gör att jag får burkarna levererade hem var tredje månad och pengarna dras från mitt konto varje månad. Ett sånt sett som på bilden, med 3 burkar, räcker i ungefär en månad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0