Lugn dag!

Idag har jag haft en ganska lugn dag faktiskt!

Emil har sovit hela natten i sin säng.
Bara en flaska välling vid halv 5 men det är ju precis som vanligt.

Vi vaknade pigga och utvilade allihopa.
Albin gick upp vid halv 7 och Emil kom tassande till mig vid 7. Efter mys, frukost och packning så körde vi bort Emil till mormorn vid 8.45 och sen Albin på dagis vid 9.
Emil hade sin nya jumpsuit dagen till ära..



Jag åkte in och fotade personalen på ett företag inne i stan och sen hem till mormorn och hämtade Emil igen.
Riktigt skönt faktikst att det ösregnade så jag slapp tänka på en massa saker jag vill ha gjort ute.

Emil somnade ute i vagnen, med regnskydd och paraply och jag fick redigerat en hel del av bilderna från fotograferingen. När han vaknat tog vi lite fruktfika och gjorde en pajdeg som fick vila i kylen medan vi åkte till affären och hämtade ett paket och köpte lite grejer som fattades.

På vägen hem hämtade vi upp Albin och sen var det lite stressigt här hemma.
Albin bytade om, jag förgräddade pajen och gav Emil mellis.

Idag började nämligen fotbollsträningen (lek & boll) igen!
Emil tyckde det var minst lika roligt att kolla på folk och alla barnen som sprang omkring.
Vi stannade en stund innan vi körde hem och gjorde klart pajen så den kunde stå inne medan vi hämtade hem Albin igen men då ringde pappan och meddelade att han var på väg hem och kunde hämta hem Albin på vägen så vi slapp köra iväg mer.

Emil hjälpte till med maten, han åt massor med kassler och tomater.
När han var mätt på kassler så gav han dom till Kajsa, och han var väldigt nöjd med det...



Pajen var supergod!
Jag hade i bladspenat, purjolök, kassler, ost, tomat och äggstanning.
Det var till och med så jag fick hällt upp en liten slurk vitt vin till.




Jag hann dock inte dricka mer än en mun innan jag upptäckte att jag fått en avi med posten, jag som redan vart i affären en gång idag...

David hade ungarna i badet så jag stack bort och hämtade det.
Både barnen somnade ovaggade i sina sängar även idag.

I morrn väntar bla ett tandläkarbesök och sen på kvällen kommer en av Albins crosskompisar hit och leker.
Med crosskompis så menar jag en av de kompisar som han har när vi är ute på crossbanorna. Hannes bor ju i Helsingborg så det blir ju inte att dom träffas mer än på tävlingar men i morrn kommer han hit några timmar och leker!

Nu ska jag fortsätta titta på Grey's!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0