Lugn helg?

Njae, inte direkt lugn alls faktiskt!

David har jobbat så jag har vart ensam med vilddjuren på förmiddagen.
Försökte mig på att jobba undan lite uppe på kontoret men det är verkligen ingen höjdare när båda grabbsen är hemma, blir lixom ingen ordning alls. Mest får man avbryta, medla, trösta, ryta, sätta sig igen och leta upp vart sjutton det var man var någonstans. När David kom hem så tog han med båda två ut och bytade däck så jag fick skickat iväg lite mail, bokfört och lagt in lite fakturor.

Lunchen för Emils del blev lite senare än vad han är van vid men vi skulle ju på kalas och då tänkte vi att det kunde vara bra om han sov en timme eller två... Vi åkte in till barnens fabror Jonas och fick supersmarrig mat och till kaffet hade han beställt en tårta av mig.



Blommorna och fjärilarna gjorde jag och Albin i torsdags, så dom fick stelnat lite och då blir lättare att få fast.
Jonas har vart mycket i Japan och texten på tårtan är alltså "Jonas", på Japanska...
Tårtan består av vaniljbotten, Rabarbermousse & vanlijkräm med hallon och blåbär.
Jag har spacklat med kolasmörkräm och täckt med marsipan.

Efter kalaset tog vi båda våra vilddjur med oss och storhandlade
(va skönt att vara två när man gör det med barnen!).

Väl hemma började jag på helgens andra tårta och när den var "klar" svidade jag om till min ack så glamourösa målaroutfit och gick ut i garaget!
För några veckor sen ropade jag hem en liten söt utdragssäng på auktion och jag har nästan mått dåligt över att jag inte hunnit måla om den än! Nu fick jag äntligen en liten stund över (so what att det är lördagkväll) till penseln och färgburken!

Ett par strykningar till och den kommer bli så söt.
Förra helgen köpte jag en ny madrass (det var en med, men njae, jag vill helst ha en ny) som jag bara ska skära till i rätt storlek och klä om och sen är det klart.
Sen om Emil kommer att sova gott och framför allt, stanna kvar, det är en helt annan femma...



"Fotändan" grundmålad.

Eftersom David ska jobba i morrn med (ja, han jobbar 7 dagar i veckan, minst!) så tänkte jag försöka komma upp i god tid och hinna ut i garaget tidigt och stryka en gång till så den blir färdig snart.
Jag är ju sån att jag helst vill att saker ska bli färdiga INNAN jag påbörjat dom, tålmodig kallas det nog ;-)

Nu ska jag nog gå och lägga mig så jag orkar upp och måla innan David åker till jobbet.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0