Produktiv söndag!

Som planerat så började jag dagen med att stryka sängen en gång.
David hade fixat frukosten lagom till jag var klar och sen åkte han till jobbet.
Jag hade ju en hel massa jobb kvar så jag cyklade bort med barnen till mormorn och morfarn.



Väl hemma satte jag på en kopp kaffe och tog itu med en hemskans massa papper som bara låg och väntade på mig. Det gick väldigt bra och jag hade en fantastiskt flyt, nästan så jag tror att det måste ha blivit fel någonstans...



Efter att bokföringen var gjort så kopplade jag på cykelkärran och åkte och hämtade barnen hos mormor och morfarn. Emil somnade som planerat på vägen hem och fick fortsätta sova där i cykelkärran medan jag tog och garnerade klart tårtan till kvällens söndagsmiddag!




Medan jag garnerade tårtan så kom David hem från jobbet och tog med grabbarna ut och testade Luftgevären som jag ropade hem på en auktion för ett par månader sen.



Både Albin och David var som barn på julafton och det värmer gott i mitt hjärta!
Efter att tårtan var garnerad så hoppade jag i målarkläderna igen och gav sängen en sista strykning innan det var dax att kliva in i duschen och göra sig klar för söndagsmiddagen hos mor & far.

Det var helt fantastiskt gott med grillad ytterfilé, hasselbackspotatis och kantarellsås.
Mellan mat och fika gick grabbarna ut och testade även morfarns luftgevär (som jag ropat in på auktion såklart!).
Väl hemma igen hade vi 2 väldigt trötta barn med oss hem som somnade som små prinsar i sina sängar nästan direkt efter tandborstningen.
David snörade på sig sina nya löpardojjor som han ska gå in lite.



Själv är jag ruskigt nöjd med min dag och allt jag faktiskt har fått gjort så jag unnar mig en kväll i soffan.
Bara jag, datorn, Mästarnas Mästare på tven och min kvällsdrink!



Jag och David har börjat dricka "Cellenergi"!


Kommentarer
Postat av: Annalina

Vad är cellenergi?

2012-05-06 @ 22:20:13
URL: http://secretmom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0