Vart tar dagarna vägen?

Jag fattar inte, hur fort går tiden egentligen?!

I går var Albin på dagis en liten stund på förmiddagen och var med på gympan och då passade jag och Emil på att cykla bort till mormorn undertiden och ta en liten förmiddagsfika.
Jo, kanske är det så att vi lägger en hel del tid i mormorns kök på vissa förmiddagar...



Sen cyklade vi tillbaka till dagis, hämtade Albin, cyklade hem, gav Emil mat, sövde Emil, lagade mat till oss och åt middag! Medan middagen stod på spisen passade jag på att ta in den nymålade lilla utdragssängen som jag målat till Emil.

Jag fick skurit till madrassen och bäddat den.



När Emil vaknade var vi ju tvugna att visa honom hur fint vi gjort och han la sig genast till rätta och gosade ner sig i sin kudde och var så glad!



Jag är ju inge bra på att vänta. Just urdålig på det faktiskt så jag tog bort spjälisen direkt och ställde dit sängen på en gång. Emil var överlycklig och kröp i och ur hela tiden och klappade händerna åt sig själv, som han gör när han tycker han gjort något bra.




Efter ommöbleringen på Emils rum så gick vi ut, alla 3 och jag fick för mig att jag skulle putsa alla fönster!
Sagt och gjort, jag putsade ALLA fönster, inte bara på vårt hus utan jag gick lös även på grannens hus (står på vår tomt, vi hyr ut det) och på studion. Det var verkligen inte det lättaste för Emil gör hyss så lång dagen är och jag fick ideligen springa efter honom. Tack och lov hade jag ju Albin med mig som höll koll och sa till mig när han var på väg till ännu mer hyss...

Jag fick till och med fram stegen bakom vedboden och klättrade upp och tog fönstrena som inte gå att öppna på övervåningen. Emil höll sig på behörigt avstånd just då så när jag var klar så passade jag på att kika in och ta alla fönster från insidan och även alla på övervåningen. Albin hjälpte mig med tillsynen av den rymningsbenägna 1½ åringen...

När David kom hem så stack jag och hämtade mamma och sen gick vi en härlig kvällspromenad i Tjärby och vi fick till och med ihop varsin bukett med blommor!



När jag kom hem höll David på att försöka lägga den lille mannen, med väldigt blandat resultat...

Han klättrade ut stup i kvarten, om inte jag sa till honom och jag höll på och greja där nere så tillslut tog David med honom till vår säng och han somnade som en stock (det gjorde dom båda två!).

Jag bar över honom till hans säng och sen sov han gott, i alla fall en stund...


Jag vaknade vid 3.15 i natt av att jag hörde små, små steg och jag flög upp och stoppade tillbaka honom i sängen, men han kunde inte komma till ro och jag försökte flera gånger Vissa gånger låg han still och nästan slumrade till men så fort jag försökte smyga bort så vaknade han. Jag gav upp och tog med honom till vår säng, men han kom inte till ro där heller och han snurrade runt, satte sig upp, plockade ut och in nappen femtioelva gånger innan jag tillslut fick nog och frågade om han ville dricka vällingen i sin säng och det ville han.

Han somnade direkt och sov sen gott till 8 på morgonen.
Jag var bra mör när jag äntligen somnade om vid 5 snåret...

Jag och Albin gick upp tidigare och när Emil väl vaknade så kom han ju smygandes där på övervåningen innan han ropade på mig!
Att min lilla kille redan blivit så stor!

Han fick en flaska välling i soffan när han vaknade.



Även idag hade vi tider att passa på morgonen så vid strax innan 9 trampade vi iväg allihopa till dagis.
Albins fröknar från skolan skulle komma och hälsa på så jag och Emil cyklade till mormorn och tog en kopp kaffe innan vi cyklade tillbaka och hämtade storebrorsan.

När vi väl kom hem så tog vi lite frukt och la Emil i vagnen eftersom han inte sovit så bra i natt och han somnade direkt! Jag och Albin svidade om till målarkläder och gav lekstugan första strykningen med den faluröda färgen medan lillebror sov.

Vi hann nästan klart innan han vaknade men han satt så snällt kvar i vagnen och tittade på när jag tog det sista så det gjorde inget. Vi hade mat kvar från gårdagen så det vara bara att gå in och värma.

Kajsa hade hittat den nya sängen minsann...



Efter maten gick vi upp och fortsatte ommöbleringen på Emils rum och när jag ändå var i farten så blev det en ordentlig dammsugning med det lilla munstycket på alla ytor så nu är det dammfritt (hmmm, nästan) där uppe.

Efter en dusch och lite frukt så åkte vi ner till Hamra. Anna hade gjort ett fint album till mig och barnen lekte lite innan vi åkte tillbaka hem och väntade på att Louise skulle komma och hämta lite grejer.

Pappan blev lite sen hem idag så jag gjorde i ordning kvällsmaten och när båda barnen fått mat i magen så möttes vi bara i dörren och jag stack iväg till Gekås!

Jag kom hem lagom till läggningen och nu somnade Emil i sin säng, ovaggad!
Gekås var nästintill folktomt Jag åkte hemifrån kl 18.00 och var hemma igen 19.50,
jag är en grym Gekås-shoppare!

Blommorna som vi plockade igår står sig fortfarande fina på köksbordet!



Nu ska jag kika klart på House och i morrn väntar dagis, jobb, Lek & Boll mm


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0