Busy day!

 
Vilken dag!
 
Idag har det verkligen gått i 190 (gör det inte alltid det?) och vi började dagen tidigt dessutom.
Direkt efter att vi lämnat Albin i skolan så stack jag och mitt minsta lilla monster till Gekås.
Albin fyller ju 6 år på söndag och jag hade lite grejer som jag spanat in innan som han ska få.
 
Vi hittade nästan allt vi letade efter, sånär som på en väst (han har ju slarvat bort sin i skolan...). Frukosten tog vi på fiket där uppe och Emil hade stenkoll på alla lastbilar och truckar, perfekt underhållning!
Visserligen lyckades jag hälla ut hela min latte på golvet men det var ändå nästan inget folk och det gick fort att torka upp.
 
Innan vi åkte hem gick vi för att träffa farmorn som just börjat jobba.
Emil somnade gott på vägen hem och vi hann nästan bara precis hem och stoppa i Emil lite mat innan det var dax att hämta Albin.
 
Jag svängde om färghandeln på vägen hem från Gekås och hämtade några grejer till och när vi kom hem efter att ha hämtat Albin så började jag måla panelen i köket!
 
 
Albin hjälpte mig och Emil var mer i vägen än någonsin!
Pia kom och hälsade på en sväng och hon fick vackert titta på när jag målade.
 
Panelfärgen ska bara torka i 2 timmar innan man kan måla över den igen så jag hann ju gå över allt 2 gånger och när det var klart gjorde vi några mackor innan vi gav oss ut!
 
Barnen lekte ute en stund men sen började det ju mörkna så då kom dom in till mig i garaget och "hjälpte" till när jag började greja med slagbordet!
 
Jag köpte det slagbordet för länge sedan och nu ska det äntligen få bli vitt och fint och sen få flytta in i köket!
 
 
Pappan kom hem lagom tills det var dax för pojkarna att gå in och göra sig i ordning så jag fick måla klart i lugn och ro. I eftermiddags kom det väldigt rolig post!
 
 
Vi ska få gå på bröllop i december!
 
Nu ska jag ta och packa upp mina Gekås Fynd för det har jag inte hunnit med än idag!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0