Igång!

Nu har jag vart igång, ordentligt, hela dagen!
 
Vi började dagen som vanligt, med en ordentlig PW. Det var ganska tunga ben idag eftersom Work-Outen drog igång igår och Lotta hade laddat upp med ett ordentligt bra pass!
 
 
Emil och jag gör "Plankan" efter PW...
 
Efter promenaden tog vi vägen om ICA för att sen hem och baka tårtbotten och göra tårtfyllning.
Innan vi hämtade Albin i skolan så packade vi fikakorg och käkade lunch.
 
Eftermiddagen har tillbringats i svampskogen med mormorn och barnen.
Emil var tyvärr inte alls på humör (jag tror han frös om fötterna) så jag fick bära på honom i säkert en timme, upp och ner i skogen, så jag har verkligen fått min beskärda del av träning i dagarna...
 
Även i dag utforskade vi en skog vi inte vart i innan och hittade massor, mest vanliga kantareller faktiskt.
Albin följde med mormorn hem och förvällde svampen medan jag tog mitt lilla vilddjur med hem och satte i badkaret.
 
 
Såhär glad blir man av att bada och där i satt han i en timme och 20 minuter!
 
Båda barnen somnade ganska omgående i sina sängar vid 19.20 och jag har ägnat kvällen åt att göra lite tårtdekorationer till morgondagens tårta!
 
 


Men jag har ju vart en urdålig bloggerska det sista och jag vill verkligen hitta tiden att hinna men det är inte lätt alla gånger.
 
Hur som helst, i tisdags kväll var jag och David ute och bowlade med hans syskon.
 
 
Det gick faktiskt riktigt bra och jag kom på en delad andra plats!
 
Sen i går (onsdag) körde vi upp till svärmor på förmiddagen med en gräddtårta.
Tro det eller ej, men jag glömde fota det!
På vägen hem somnade lilleman gott i bilen och jag lät honom faktiskt sova en stund, han hade ju trots allt vart vaken mycket senare än vanligt kvällen innan. Morfarn är liksom lite vek när han har hand om nattningen...
 
 
Efter att vi hämtat Albin så åkte vi hem och lämnade grejerna och sen cyklade vi vidare till mormorn där vi lämnade av Emil en stud eftersom vi skulle bort med Albin till frisören.
 
Det var tydligen väldigt skönt att sitta där och bli pillad i håret för han somnade!
 
 
Flera gånger faktiskt, och Marie (frisören) fick fånga huvudet mer än en gång när det ramla bakåt!
 
Jag fick paket levererat till mig i går oxå!
 
 
En portabel bakgrund med stativ till kommande förskolefotografering!
 
Nu ska jag ta och krypa i säng. Mannen är på något jobb-jippo och kommer säkert inte hem innan jag har somnat...
 
I morrn är det ju som sagt dax för tårtbeställning och sen blir det nog fredagsmys!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0