På gång i hemmet!

Vi har en del på gång här hemma i huset.
Det som ska fixas till först och främst är köket (absolut nödvändigt då golvet lutar som en liten slalombacke...) och när det ändå drar med sig en hel del så fick jag fjäskat till mig ett Walk-In-skafferi!
 
Det ska vi inte börja på än på några veckor men David har i veckan tagit hem all panel till väggarna.
Den måste ligga och "torka" om jag förstod det hela rätt och den gör den just nu, på golvet i vårt vardagsrum!
 
 
Där ska den alltså ligga i nästan en månad och torka till sig. Dessutom har jag börjat ta hem lådor från jobbet så jag kan börja packa ner grejer som jag inte använder så mycket.
 
Nu är det ju verkligen höst på riktigt och igår kickade vi i gång kaminen på övervåningen och grabbarna satte sig genast framför och myste.
 
 
Det blev väldigt varmt och gott på övervåningen och det var väldigt skönt att ha det så varmt när man klev ut ur duschen! Däremot var det lite väl varmt när man ska lägga sig men det är ju enkelt fixat, öppet fönster och stängd dörr en halvtimme innan ungarna ska lägga sig!
 
David och grabbarna hade fredagsmys i går, men salta pinnar, chips och juice.
Men ungarna var trötta så det blev snabb-mys. Såhär såg det ut för Albins del...
 
 
Han tok somnade i soffan, vilket även David gjorde. Båda två vid 19.30...
 
Jag bar upp Albin och sen hade jag ju tv-kontrollen alldeles för mig själv.
Efter Criminal Minds som var slut vid 22 väckte jag David som gick upp och fortsatte sova i sängen.
Jag fixade i ordning, tvättade lite (så skönt att göra det när ingen annan är uppe!), diskade undan och fixade med lite byggbilder.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0