Tårtbak!

Idag är tårtbaket i full gång här hemma!
 
 
Det blir en tårta med Hallon mousse och vaniljkräm, riktigt smarrigt om ni frågar mig!
 
Till min hjälp har jag en liten, ganska söt, enmetersfigur som dyker upp så fort något är klart och skålarna ska slickas... Kan man verkligen lära sig så fort? Ljudet av att jag är klar med en grej och ska börja på nästa så bunkarna ska bara diskas och innan det kan man ju slicka skålen...
 
 
Min nya Hercules, som jag Buzzar, är verkligen overdelig och jag kan inte riktigt förstå att jag inte haft någon innan, så mycket som jag bakar!
 
I morse när vi klev ut genom dörre, färdiga för att gå till skolan och lämna Albin så kom det världens ösregn!
Vi vände in igen och gick till garaget för att istället ta cyklarna, det såg ju ändå inte ut som om det skulle bli så mycket regn och det avtog ju snabbt.
Vi chansade och cyklade! Det gick fint, till skolan och till ICA, men hem från affären kom den en störtskur igen och jag blev redigt blöt, Emil klarade sig ganska bra, han satt ju bakom mig och jag tar ju rätt bra med plats...
 
Väl hemma blev det som sagt tårtbak och sen blir det middag och efter det, dax att hämta hem storebrorsan!
I kväll ska jag och David iväg så barnen ska vara med morfar.
 
David fick ju ett fint paket igår, från mina föräldrar...
 
(Klicka på bilden för att få den större)
 
Han är lite pirrig idag tror jag, för han har ingen aning om vad vi ska hitta på eller med vilka och jag kan inte avslöja något heller för även om han påstår att han inte läser bloggen så har jag nog sett att han är inne ibland och kikar på vad vi har pysslat med...
 
Jag gjorde en köttfärsspaj igår och till efterrätt invigde vi Davids ena present, en Chokladfontän!
 
(Klicka på bilden för att få den större)
 
Vad passar bättre till en chokladgalning som honom, än en fontän liksom?
Det var jättelyckat och vi åt chokladdoppade frukter tills det nästan stod ut ur öronen på oss!
Emil körde en egen variant och körde in hela näven när det gick för sakta...
 
Om ni är intresserade av en egen fontän, så har jag köpt den här och den var verkligen skitbra!
Lätt att rengöra och chokladen flöt på jättebra, men jag blandade upp den med lite mjölk/grädde för att få liiite lösare konsistens (lite självklart för en bakgalning som mig). Detta är den lilla varianten, det finns en stor också och i denna lilla fick vi i 400g choklad, utblandat med mjölk/grädde.
 
När mamma och pappa hade åkt hem så parkerade vi oss i soffan. Först till Kockarnas Kamp och sen till Hela Sverige Bakar. David (som btw inte kan baka överhuvudtaget) satt med skämskudden nära till hands och fick använda den ett flertal gånger...
 
 
Nu ska jag ta och ägna mig lite åt Emil innan det är dax att hämta hem vår efterlängtade storebror!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0