Veckans andra tårta!

Denna veckan har jag bakat två tårtor på beställning och den andra tårtan hämtades i går och var till en Babyshower. Dom vet att det ska bli en kille så önskemålet var att det skulle gå i blått och sen fick jag i princip fria händer.
 
 
Framifrån
 
 
Från sidan
 
 
Tårtan är bakad med ljusa bottnar, fylld med kolamousse & Blåbärsmousse, dekorerad med marsipan och dekorationerna är gjorda i marsipan/sockerpasta.
 
Jag svängde ihop tårtan medan Albin var i skolan på förmiddagen i går och sen på eftermiddagen var vi en sväng och kollade ut panel till köket. Albin hade lånat hem böcker från biblioteket och eftersom det var fruktansvärt trist väder ute så höll vi oss inne och läste böcker.
 
Barnen satt så snällt så, på varsin sida och lyssnade, men varför Emil satt så tyst upptäckte jag snart...
 
 
Jag väckte honom direkt men han var inte alls på humör och eftersom det var fredag så blev det glass till fikat och då vände humöret minsann.
 
Efter att Sofie hämtat tårtan, stack hela familjen i väg och handlade och sen blev det tacos till kvällsmaten och då kom även morfarn och åt med oss, mormorn jobbade ju ändå.
 
Barnen somnade ganska ovaggade även igår så jag och David fick lite ensamtid i soffan minsann.
Det blev Doobidoo och sen Point Break tills vi bådad somnade. Jag vaknade någon gång i natt av att tven stod på...
 
 
Förvånansvärt pigg i morse, och glad att det inte öste ner så gav jag mig ut på en PW, sådär vid 7 snåret.
 
 
Men shit, va det blåste! Jag hade alldeles ont i öronen av all blåst när jag kom hem!
Jag har jobbat idag till strax efter 4 och sen när jag kom hem började jag med maten direkt.
 
Barnen var trötta efter att ha busat runt med pappan hela dagen så efter maten och en sväng i badkaret så gick jag upp och la Emil redan innan 19. Jag sa till Albin att han gärna fick vara uppe längre om han ville och det ville han så han gick och satte sig i soffan medan jag satt på kontoret tills Emil druckit upp välling och somnat.
 
Emil somnade nästan direkt och när jag kom ner i Tv rummet så såg det ut såhär i soffan...
 
 
Båda barnen susar med andra ord gott redan och David håller på att fixa i ordning efter en vattenläcka i lillstugan (huset som vi har på tomten) så jag tror jag ska göra mig en stor kopp te och krypa upp i soffan och kolla Körslaget!
 
I morrn blir det mer jobb, både i studion och på ICA!
 

Kommentarer
Postat av: Milla

Vikken fiiiin tårta!!! Finns det nåt du inte kan göra alldeles jättefint?? ;-)

Svar: Åhh, TACK! Va gullig du är!
Charlotte

2012-09-23 @ 08:59:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0