Vilken helg!

Vi har verkligen haft fullt upp!
 
I fredags gjorde jag en doptårta på beställning.
Hämtade och lämnade Albin i skolan givetvis och allt det där vanliga.
På kvällen var det kalas för min kusin Amanda som fyllde 18 år så jag tog med mig Albin och åkte med pappa dit.
 
I går hade vi lite grillkväll här hemma hos oss så jag höll på hela dagen och donade.
Fast vi började dagen med en härlig morgonpromenad, jag och Albin!
 
Jag bakade lite olika saker till kaffet, det var chokladbrownie med marschmallows och krisp, petit chouxer med vaniljkräm och jordgubbar, whiskyfudge och chokladdoppade jordgubbar.
Vi bjöd på grillade hamburgare med alla tänkbara tillbehör och även grillad majs.
 
Det var supertrevligt och David hade ordnat så fiffigt med presenning till sidorna på altanen så vi hade det varmt och gott hela kvällen! Vi har ju iofs infravärmare och en terassvärmare men ändå, vi satt ute till 1 i natt!
Grannen satt i bara short & t-shirt hela kvällen!
 
 
Tyvärr hade jag både kameran och telefonen inne så jag har inte ett enda kort att bjuda på men det är väl bara ett besvis på att vi hade så trevligt, eller?
 
Det var lite jobbigt att gå upp i morse, det ska vi erkänna och dagen har vart lite tung stundtals, trots att jag inte drack någonting annat är Ramlösa hela kvällen, men man är ju inte van att vara uppe till efter midnatt längre...
 
Jag och Albin tog en cykeltur i morse och köpte lite färska frallor till frukosten och sen började dagens göromål.
David och barnen tömde poolen, klippte häcken, sågade ved, rensade undan massa sommarleksaker mm
 
 
 
Mycket vatten blir det...
 
I år orkade vi inte vänta på att det skulle rinna genom lilla slangen och ner i brunnen utan vi tömda allt på gräsmattan, tog väl typ en kvart kanske.
 
Jag har lagat gulaschsoppa till middag och apfelstrudel till kaffet.
Efter fikat har jag jobbat på kontoret i flera timmar och nu är jag helt slut i pallet och har skallebanken från hell!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0