Älskade lilla hjärtat!

Albin är sjuk. Idag har han haft feber och natten har verkligen varit hemsk. Han har vaknat flera gånger och har då svårt att andas, det och samma skit-krupp-hosta som han haft så många gånger.



Idag på förmiddag var han inte alls kaxig så jag tog Emil med mig och stack till Gekås så han fick lite lugn och ro.



Emil skötte sig så exemplariskt att jag fortfarande inte riktigt kan tro det...

När vi körde hem såg vi 8 fina rådjur på åkern och var tvungna att stanna och ta kort. Det syns väl knappt men Emil var imponerad!



I eftermiddag har David jobbat och i kväll åkte jag bort och resonerade mig. Barnen somnade ovaggade och nu håller vi tummarna för en god natts sömn.

Igår på kvällen var vi hos mor och far på middag. Brorsan och Julie var oxå där och vi började planera sommarens stora drabbning, Tjärbyligan! Vår årliga släktträff.

Albin var lite hängig redan på dagen igår men hade ingen feber och ville gärna åka till mormor & morfar. Han fick en stunds vila på dagen medan David jobbade och jag försökte mig på lite kontorsjobb.



Emil gick utan blöja hela dagen och det gick hur bra som helst, inte en olycka (till skillnad från idag...)!





På dagen fotade jag kläder som mormorn var snäll och visade och så gjorde jag efterrätten till kvällen.





Barnen skickade visparna...
Det blev petit chouxer, så gjorde jag en vit choklad och lime kräm som jag fyllde dom med, tillsammans med en hallonkompott som jag kokte med lite lime där med. Domblev nog lyckade för alla tog slut.

I morrn ska jag fota och då får barnen vara hos mormorn och så håller vi tummarna att Albin piggnar på sig så han blir frisk och kan gå till skolan på tisdag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0