Jag och mitt kök!

Idag har vi hängt ihop mycket, jag och köket. Det gör vi väl iofs rätt ofta...

Medan Albin var i skolan passade jag på att förbereda själva tårtbakandet, det är inte helt lätt att dekorera tårtor med en Emil hemma nämligen så jag nöjde mig med att förbereda eftersom jag visste att Farmorn skulle komma sen.



Förberedelserna...

Medan Emil fortfarande hade pyjamasen på sig passade vi på att sno åt oss några minuters förmiddagsgos.





Givetvis till Fåret Shaun och med en stor kaffe!

Sen blev det ju middagstid, farmorn kom, jag fick bakat mina tårtor, satt på steken på spisen och städat upp i köket.







När tårtorna var klara var jag tvungen att sticka bort till Blingcity med kläderna som jag fotat klart och när jag ändå var barnledig och hade tid över så åkte jag till mamma & pappa och resonerade mig.





Det var varmt och när jag kom hem blev det duschen direkt innan jag började med maten.

David hjälpte mig att lämna tårtorna och till sist blev maten klar!





Det blev fransyska med rotfruktsgratäng, skysås och grönsaker. Farmorn kom med barnen precis när vi börjat äta så hon stannade på middag med!

Barnen hade haft det så bra och nu har vi har myskväll till Gladiatorerna. Emil somnade i tid, som vanligt, och efter att Albin somnat till en stund i soffan innan Gladiatorerna började så orkade han hålla sig vaken.



Sista bilden idag, busigare unge får man leta efter!


Kommentarer
Postat av: Milla

Ehm resonans???? :-D

Svar: Det är en slags värmebehandling med infrarött ljus.
Charlotte

2013-02-03 @ 18:54:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0