Underbar Vinterfredag!

Ungarna började morgonen ute, -6,6°, klart och sol, underbart!





På förmiddagen hade vi inne-mys. Albin ritade, farmorn kom förbi, vi spelade och sen lagade lunch.

Efter lunchen var det bara att snöra på skorna och gå för vårat lag i Tappa-vandringen. Jag tog Emil i vagnen och Albin cyklade. Vi gick först om huset som David jobbar i och sa hej, och sen vidare mot Munkagårdsskolan.





Vid getterna, lamorna och fåren träffade vi på en djurskötare som frågade om Albin ville hjälpa till. Getternas favorit är tydligen grenar av fruktträd (så ni som har och behöver beskära, Munkas söta getter vill gärna ha!).











Vi kollade även på kaniner, wallaby, massor av olika fjäderfän och en gullig liten hundvalp (som djurskötaren hade med sig). Emil ville absolut inte lämna tupparna men mamman började bli lite kall av att stå still så vi gick och spanade in dammen och letade knoppar och andra vårtecken.









Vi hittade några och Albin hade riktigt roligt på isen. När vi kom hem letade vi vårtecken i vår trädgård oxå.



Inte så stora men snart kommer våra scillor!



Och rabarber tydligen!

Ikväll har vi grillat, bakat och såklart kollat på Gladiatorerna.



Bara korv med bröd, men ändå!







Det blev minimaränger, tårtbotten och ett par olika tårtfyllningar.

Emil somnade i soffan innan Gladiatorerna hann börja men det gör ju inget för det är ju på fredagkvällar jag får gosa ordentligt med mitt stora hjärta. Då kommer han krypandes och vill sitta nära och det får han ju såklart, jag saknar vårat gos. Vi gosade ju dagarna i ända innan Emil kom...



Det blir en tidig kväll för mig (hoppas jag, jag har haft svårt att somna några kvällar nu) för imorrn ska jag jobba tidigt.

Kom precis på, jag glömde helt av att visa gårdagens bilder!



Vi åkte till min farmor och farfar på förmiddagen. På eftermiddagen vart vi hemma. Jag var och hämtade kläder på Blingcity som vi fotade på kvällen.



Till kvällen blev det fisksoppa och både jag och David konstaterade att vi äter det allt för sällan!



När vi va ute i studion hittade jag en liten vas med syrénkvistar som jag tog in i förra veckan och satte i vatten. Igår såg dom ut såhär!





Nu blir det som sagt nane, för i morrn är det jobb, tårtdekoration och massa bokföring...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0