Fåglar hos mamsen!

 
Idag har jag vart en sväng hos mamma och eftersom jag hade kameran med mig så passade jag på att lägga mig i uterummet och lura lite på alla fåglarna som dom har i trädgården.
 
Det svåra är ju som vanligt det här med artbestämningen  men jag har min bok här till hands och så får vi se om vi kan få till det. Rätta mig gärna om jag har fel.
 
1: Det borde vara en helt vanlig liten Pilfink som är på väg ur huset.
2: En Blåmes kanske
3: En stor och ståtlig Stenknäck
4: Rödhake
5: Väldigt mörk Koltrast hona hoppas jag
6: Här börjar de tre svåra men kanske kan detta vara en Bergfink?
7: Gråsparv, eller?
8: Denna rackarn har vi klurat på länge, den är större än dom andra men jag tror att det kanske kan vara en Björktrast?
 
Vi hade en massa Talgoxar oxå och en å annan kråka/skata men dom hade jag inte tid att ta kort på!
Nu ska jag lämna dårhuset (Jodå, en liten vilding skvätter ur vatten ur badkaret och en annan gråter och surar för att han förlorade i bordshockey...) och åka på Work-Out!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Jag har ju domherrar, talgoxar och duvor med. Fina bilder på mina fåglar.

2013-01-23 @ 20:48:29
Postat av: Caroline

Jättehärliga bilder! Inte ofta man får se de små på så nära håll!

2013-01-24 @ 07:37:49
Postat av: Kristina

Nr 6 är nog en Bofink:).

2013-01-24 @ 21:37:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0