Vi syns om en vecka!

Idag har jag packat, packat och packat! Däremellan (eller snarare innan jag började packa...) har jag fixat en tårta till Harry. Harry fyller 5 år imorrn och ska ha sitt första barnkalas!





Harry önskade en fotbollstårta och den skulle vara grön och svart, så det fick den bli!

Mitt i packandet åkte jag och hämtade Albin i skolan, där jag fick höra att ett par pojkar i ettan givit sig på Albin och två till i hans klass. Som tur var stod killarna upp för varandra och fröken kom ganska omgående och tog hand om bråkstakarna som nog fick sina fiskar varma efter det. Albin hade blivit upprörd efter händelsen men vi har världens bästa fröknar som tog hand om honom och hela situationen.

Det som är så skrämmande är att sånt här finns. Och ännu värre, att det finns i så här låga åldrar!

Hur som helst, vi har pratat om det mycket idag och vi har världens finaste kille i Albin, det är ett som är säkert!

När vi kom hem involverades alla i packningen och vissa kunde inte vänta...



På eftermiddagen var vi iväg och handlade och sen bjöd Mammsen på mat. Tyvärr slog Albin sig illa på munnen precis när vi skulle åka hem och fick en rejäl fläskläpp men det gick oxå över ganska fort och när vi lagt lillebror så hade vi fredagsmys! Gladiatorerna, Albins favorit! Visserligen missar jag och David På Spåret, men vi kollar det på SVTPlay i stället.





I morrn drar vi alltså norrut (tjuvar göre sig inget besvär, vi har både larm, kattvakt, förvetna granntanter och halvkriminella grannar som gör att polisen ränner på gatan stup i kvarten), mot Trysil för en mer än välbehövlig, semester med familjen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0