Vin, vax, bullar och stök!

Nu börjar jag känna igen mig själv! I helgen och idag har vi bakat, donat och stökat!

I går bakade jag till kvällens Vin & Vax med finaste tjejerna och Albin ville oxå gärna hänga med mig i köket så han fick baka hallon muffins till fikat!



Emil skulle givetvis oxå vara med på ett hörn...





Det blev goda muffins minsann och Albin var stolt över sina färdigheter.

Jag gjorde en smarrig köttfärsgratäng till middagen igår med och den blev verkligen god! Tror jag har receptet här på bloggen någonstans, annars får jag nog lägga ut det tror jag, men jag ska leta först!



Vin & Vaxet i gårkväll var som vanligt supertrevligt och efterlängtat. Malin gjorde en pestopasta, supergod och jag gjorde en vit chokladkaka.



Jag somnade inte fören en stund efter midnatt och det var inte helt skönt att kliva upp halv 7 i morse.

Men när vi kom hem igen efter att ha lämnat Albin i skolan så var det underbart. Underbart att ha vardag, äta gröt hemma, i lugn och ro, i sitt eget kök med morgontidningen.



På förmiddagen åkte jag och Emil till mormorn och tog en förmiddagsfika och sen när Albin kommit hem så hjälpte jag honom med mattepåsen han lånat hem från skolan.



I den påsen fanns det lite allt möjligt som hade med matte och siffror att göra och även ett recept på frallor som han gärna ville baka, så det gjorde vi!









Det var verkligen goda frallor! Albin var verkligen nöjd och åt två hela frallor till fikat! Björklund kom och fick frallor han med efter att vi jobbat klar med hans flyer.

När David kom hem satte jag mig på kontoret och där har jag suttit tills nu, jösses va papper det kommer på en vecka! Innan David kom fick barnen vara uppe med mig men man blir ju knäpp på bara några minuter. Ljudnivån är galet hög, leksaker flyger, barnen bråkar och leker om vart annat och det är såååå stökigt!





Nu är mina ögon fulla med grus och John blund är nära så jag tackar för mig...

Kommentarer
Postat av: Mamma

Dom frallorna ser väldigt goda UT.

2013-01-22 @ 21:23:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0