Utflykt

Igår var jag tvungen att jobba en sväng på förmiddagen och barnen skötte sig faktisk ganska bra, jag satte på en film (som dom inte brydde sig så mycket om) och sen fick jobbat undan rätt snabbt. Barnen lekte på här uppe med sina Lego grejer. Jag hann blir klar lagom tills det vart dax att kila ner i köket och laga middag och då kom även mormorn.
 
Hon hade vart och klippt sig och stannade hos oss på middag. Vi bestämde oss för att ta en liten utflykt efter middagen så när allt var avdukat, barnen klädda och jag avslutat allt jobb så stack vi och hämtade mormorn.
 
 
Vi hamnade i Veddige där vi shoppade lite på Karlsson och fikade på glassar som såg ut som hundar.
Sen åkte vi småvägarna hem och hittade både svamp och bär på vägen.
 
Albin köpte simglasögon och var bara tvungen att testa dom när han kom hem så han tog ett litet kvällsdopp, ett väldigt FRISKT sådant tror jag bestämt.
 
Jag och mormorn ägnade större delen av kvällen åt att fota och medan vi gjorde det så grejade pappan, morfarn och barnen med fyrhjulingarna och minimoton. Givetvis var det tvunget att testköra lite innan kvällsmaten.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Susanne

Angående ditt inlägg från 16 juni:
Så är det för mig med ibland. Jag är frisör, och har alltid förkläde på mig på mitt jobb. Och när jag kommer hem sätter jag på mig förkläde när jag ska laga mat.

2013-07-18 @ 16:01:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0