"Sjung om studentens lyckliga da'r..."

Idag är det student i Varberg och jag gjorde studenttårtor på löpande band igår.
 
 
Fler bilder och information om vad dom innehåller hittar ni i Bakbloggen.
 
Idag på morgonen cyklade vi bort och lämnade Albin i skolan och sen vidare till min goa vän, Camilla.
Hennes stora tös, Jenny, tar studenten idag och jag skulle fota henne. Emil var med och blåste maskrosor undertiden och skötte sig ovanligt bra.
 
Nu bakar vi, för fullt igen.
I helgen ska jag göra två födelsedagstårtor och fyra doptårtor så jag ska nog hålla mig sysselsatt, dessutom ska jag jobba på ICA en sväng med.
 
Men jag har blivit en hejjare på att förbereda, baka bottnarna några dagar innan (och frysa, dessutom mycket lättare att dela på dom och lägga emellan då), förbereda fyllningen innan (koka kompotten om det ska vara bär och frysa, sen blandar jag med gelatin och grädde när jag lägger emellan bara) och göra dekorationerna några dagar innan med, så dom hinner stelna.
 
När Albin ska hämtas i eftermiddag så är det sista dagen innan skolavslutningen och han har redan gått ett år i skolan, hur galet fort har inte det gått!?
Efter han är hämtad ska jag med mamma och moster in till stan och fixa pass, sen ska vi hem och förbereda oss för studentkalas på kvällen!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0