We're back!

Vi har gjort första dagen i skidbacken idag och det kanske förklarar varför det vart väl tyst här i bloggen de sista dagarna. Innan vi åkte så hade jag en stor tårtbeställning till 60 pers, det var bland annat det som tog tid, plus magkatarren som äntligen lämnat mig!

Tyvärr glömde jag helt av att fota tårtorna (fattar inte hur jag kunde glömma?!) men det var till en man som fyllde 50 år och han har hönseri så det var höner, kycklingar och massa ägg.

I fredags hade vi massor att göra, all packning, handling, lämna husbil, laga mat & fixa sista bokföringen.



Fruktpaus i packningen.

I går åkte vi som sagt upp hit, till Kläppen. I år har vi våra vänner med oss, som bor i stugan närmast oss!



Vi åkte vid halv åtta på morgonen, tog frukosten i bilen och stannade i vanlig ordning för lunch i Grums.

Efter middagen somnade båda barnen och sov ända tills vi kom fram!



Vi körde direkt och hämtade barnens skidor innan vi åkte vidare till stugan. Vi kom fram till ett kanonväder! Det var först framåt kvällen som det började blåsa.



På kvällen tog vi med oss grönsakerna och gick in till Ange & Nisse och åt tacos! Efter maten gick David och Nisse ut med dom stora barnen, jag och Angela tog varsin Irish Coffe och spelade spel med dom minsta innan vi oxå gick ut.



Barnen var vakna rätt länge, men det var väl väntat efter flera timmars sömn i bilen.

I morse tog vi det lugnt till Vasaloppsstarten innan backarna öppnade.



Pappan körde lite morgon gympa/stretch innan vi åkte ut.





När vi kom ner till backen så var det strålande väder!!







Vi har haft helt underbart i backarna i dag! David fick lösa ett liftkort till för Emil skulle minsann upp i samma backar som vi! Albin och Oscar har åkt tillsammans hela dagen och det har verkligen gått jättebra!






På eftermiddagen, efter fikat så tog David och Nisse med dom stora pojkarna upp i backarna medan jag och Ange tog dom minsta med oss hem. Emil hann somna innan jag ens fått lastat på skidorna i takboxen...



Efter att vi ätit i kväll så tog Albin på sig igen och gick ut och hämtade Oscar, sen har dom lekt ute till strax efter sju! Jag och Emil passade på att ta en lång härlig dusch och göra honom klar för sängen. Han somnade innan Albin och David ens kommit in!



Nu blir det Så Ska Det Låta och en stor kopp te. Barnen snarkar i kapp och vi laddar för ännu en härlig dag i morrn!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Skriv varje dag, det är så kul att följa er däruppe.

2013-03-03 @ 20:29:04
Postat av: Anna

Åh, vad härligt det ser ut, är såå skidsugen nu!! Ha nu en riktigt härlig vecka!

2013-03-04 @ 10:49:55
URL: http://annaskortoscrap.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0