Vad gjorde du...

 
 Vad gjorde du …
 

1. För tjugo år sedan? Då var jag elva (skulle fylla 12) och hade precis börjat 6:an, sista året i mellanstadiet. Jag gick fortfarande på "Hyllan" (montessoriskola med blandat 1-6) hade säkert någon kille och cyklade ut till stallet varje dag.

 

2. För tio år sedan? Då var jag tjugoett. Jag och David hade flyttat ihop för ett knappt år sedan i vår mysiga trea på Prästgårdsvägen i Tvååker. Jag jobbade på Gekås, som arbetsledare på Lekavdelningen och vi hade precis sett våra katter födas (31 aug 2003), Kajsa & Pyzen, sötaste kattungarna någonsin.

 

 

3. För fem år sedan? För fem år sedan var jag tjugosex. Vi hade haft huset ett par år och Albin skulle fylla två år om bara någon månad. Jag hade ganska nyss sagt upp mig på Gekås och börjat jobba på ICA. Vi höll på för fullt med att starta upp Davids firma och jag hobbyfotade en massa. Jag började blogga här på blogg.se den hösten också.

 

 

 

4. För ett år sedan? Då var jag trettio och hade startat upp mitt eget företag, Albin hade nyss börjat f-klass och Emil var fortfarande hemma. Jag var överhopad med jobb hela den hösten och har lovat mig själv att vara lite hårdare med att boka upp mig.

 

 

5. För ett halvår sedan? Då var vi på skidsemester i Kläppen tillsammans med våra vänner och deras båda pojkar. Det var en otroligt mysig semester och vi har såklart redan bokat upp ett par veckors skidsemester till nästa år.

 

 

 

6. För en månad sedan? Då hade sommaren verkligen kommit och vi hade härliga dagar vid poolen. Både jag och David jobbade en hel del men mormorn hade semester och ställde upp och passade våra busungar.

 

 

 

7. För en vecka sedan? Då var min kompis Martina här på besök med sina barn. Dom var här hela dagen och sen på kvällen var Albin på fotbollsträningen medan jag fotade en annan av mina bästa vänners bebismage i studion.

 

8. För en timme sedan? Då skjutsade jag bort Albin till skolan. Storm och duggregn lockade inte till någon promenad idag.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0