Lägesuppdatering

Denna bloggen handlar ju inte alls om David och faktum är att han har valt att inte vara inblandad i den så mycket och det respekterar jag men nu är ju läget lite annnat och jag vet att ni är många som undrar hur det går.
 
I går var jag med på sjukhuset och fick träffa läkaren.
Det är gjort en röntgen och man har då konststerat att det är stenar från gallblåsan som gjort att han fått akut pancreatit, bukspottkörtel inflammation. Så när bukspottkörteln läkt (vilket den gör av sig själv medan David får fasta, dropp och smärtlindring) kommer dom att gå in och operera bort gallblåsan direkt. Dom kommer alltså inte att skicka hem honom i mellan, utan vill oprera direkt.
 
Nu blev det inte sådär komplikationsfritt som dom hoppats på eftersom han fick feber i går eftermiddag och därför nu har satt in antibiotika och tagit en massa nya prover, odlingar och grejer.
Jag har inte pratat med honom än idag men ska givetvis in lite senare. Om inte annat så för att sitta och hålla honom i handen när han sover, eller killa honom i håret när han försöker sitta upp lite så han inte får så ont i ryggen. När jag fick beskedet om febern så styrde jag upp med barnvakt och skjuts för Albin från fotbollsträningen, så jag kunde åka in. När jag kom in hade han fått medicin så febern gått ner och sen gick vi några varv runt i matsalen innan han gick och la sig igen och jag kunde åka hem och lägga grabbarna som haft morfar hos sig.
 
Morfar, som förresten kom redan på eftermiddagen och klippte gräsmattan, vattnade och donade i flera timmar.
 
 
Jag fick ta dubbla förlovningsringar på mig igår när jag körde hem, efter besked om att han får ligga inne mycket längre än vi trott och dessutom ska opereras.
 
Nu ska vi strax kicka igång dagen med att åka och handla, jag och mini!

Kommentarer
Postat av: Tessan

KRYA PÅ DIG DAVID!!

2014-05-27 @ 09:44:26
URL: http://theaazz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0