Glad påsk!

 
David överraskade med en gullig påskbukett på morgonen!
 
Idag har vi haft en riktigt mysmorgon här hemma på Sandgatan!
 
Den lille mannen fick jag och Albin till och med kila upp och väcka när vi började bli hungriga och lite otåliga på att ta tag i äggjakten på riktigt.
 
Jo, för jag tycker ju det är minst lika roligt som ungarna,
det här med påskägg, julklappar och paket i största allmänhet. Jag älskar det!
 
Igår efter att jag jobbat hela dagen så tog jag tag i äggverkstaden.
Det var ägg i olika storlekar och en absolut inte skalenlig karta över tomten. 
 
Eftersom det kom lite som en "överraskning" för David att långfredagen är en röd dag (jo, han avskyr alla dessa röda dagar som gör att han inte kan jobba i vanlig ordning) och jag jobbade så fick vi kompromissa, han jobbade mellan typ 5-8 och jag mellan 8-16.30. I torsdags fick vi ett helt lass nya slanor till vårt numera halvruttna gärdsgårdsstaket så det passade ju alldeles utmärkt att David och barnen fick en dag tillsammans där dom kunde dona med det! Dessutom var det ju såååå fint väder hela dagen så när jag kom hem från jobbet på kvällen så var alla grabbarna lite sådär solbrända på kinderna.
 
Albin och David är iväg och tränar cross medan jag och mini är kvar hemma och filosoferar på livets stora frågor, tex varför man inte får äta choklad innan man ätit frukost. Varför man måste ha pengar. När kommer egentligen sommaren och varför ligger Kajsa där det är som varmast...?
 
Vi ska fira påsken tillsammans med Brorsan, Julie och moster Eva hemma hos mamma & pappa i kväll men innan det ska vi minsann ta oss ut till Strömma och kolla hur det går för älskade Marina nu när hon premiäröppnat för i år, dessutom med en inredningsbutik!
 
Har ni en ledig dag så tycker jag absolut att Strömma är värt ett besök. 
Finfina inredningsprylar, goaste fikat och underbar natur.
En nära-livet-upplevelse helt enkelt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0