Påskafton

 
Igår var vi hos mor & far på kvällen.
Även där vankades det påskäggsjakt och de höll sedan barnen sysselsatta resten av kvällen faktiskt.
 
Det bjöds på varmrökt lax, potatis, sparris, ärtor och kall sås. Supergott var det!
Grabbarna fick rökt fläskfilé istället för lax och båda två åt rejält mycket mat.
 
Sen bjöds det på en form av marängswiss.
Glass, vispad grädde, jordgubbar, bananer och chokladsås.
 
Albin stannade kvar hos mormor & morfar över natten så vi fick bara med oss mini hem och det tyckte han var fruktansvärt när han vaknade i morse. Att inte Albin var hemma!
Vad var det för sätt!?
 
David var iväg och köpte nybakat bröd så jag hörde bara hur han tassade ner (eller ja, tassade och tassade, han gick med ganska illskna och bestämda steg ner för trappan). 
Jag hörde ju att han rörde sig där nere, men vad han gjorde hade jag inte koll på.
Sen hörde jag att han pratade i telefon...
 
Då hade han ringt mormorn. Hon fick sig nog allt en liten skrapa, för att inte tala om vad Albin fick.
Tillslut la han på och myste ner sig i sängen ihop med mig och kikade på barnkanalen.
 
Sen var det dags för påskfrukost hos mor & far. Brorsan och Julie sov ju i lägenheten här utanför i natt så dom var oxå med bort på påskfrukost innan dom drog sig vidare mot Skåneland.
 
Nu kom alla grabbarna in efter att ha spenderat nästan hela dagen ute, så det ska duschas/badas och sen ordnas lite mat. Det har varit en fin påskhelg detta.
 
Jo, just det ja! Om det är någon som undrar så är jag inte aktiv på facebook längre. Det är många som frågat nämligen. Jag har alltså inte blockerat någon utan inaktiverat mitt konto.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0