Att julstöka lite

Idag är vi hemma och julstökar lite.
Albin har kommit från skolan, vi har fikat på Lussekatt och pepparkakssmoothie och nu ska vi strax ta fram tomtarna tänkte vi. Jag håller på med några uppdrag på kontoret och brevid mig på golvet sitter grabbarna och leker med lego. Det gör dom varje dag.
 
 
Min fina unge! Han blev dyngblöt när han cyklade hem från skolan idag och vi har varmt och skönt hemma så då behövs visst inga kläder.
 
En omgång pepparkaksdeg till är gjord och ligger i kylen och gottar till sig. 
Ute regn/snö/haglar det och vi lyssnar på Busungarnas "Tomten jag vill ha en riktigt jul" och filurar på hur gamla dom barnen är som sjunger. Albin säger att det är hans favorit och sekunden efter önskar Emil Dag-Ottos "Vem tänker på grisarna".
 
Det är lussefirande på dagis idag och vi skulle varit där men Emil vill verkligen inte så jag ringde och pratade med en av fröknarna som sa att det är ingen idé att tvinga dit honom, det blir inte bra då. Så vi ska som sagt ta fram tomtar nu och smaska på vörtbrödet till kvällsmaten som vi köpte i förmiddags.
Jag och Emil konststerade liksom att det var lite väl tomt i kylen i morse och när vi insåg att vi inte hade någon bil (den lämnade vi på verkstaden igår för den skulle in på service) hemma så fick vi rotat fram den gamle sulkyn som fick fungera som packåsna för att få hem allt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0