Kvällsjobb

Nu är jag hemkomen efter att ha kvällsjobbat ett pass på ICA, tillsammans med mina kära lilla mor och det har gått så bra så. Det är alltid skönt att jobba ihop med någon man vet hur man båda funkar ihop.
 
Men innan jag började jobba på ICA idag så har vi jobbat lite i studion, jag och Emil.
 
 
Emil har ju såklart inte jobbat så, men han har varit med i studion och innan mina kunder kom så fick han hjälpa till att ställa in ljuset, städa av lite och vara precis det fantastiska sällskap man bara inte kan vara utan.
 
Lagom till mina kunder kom så parkerade jag honom i fikarummet med lite förmiddagsfika och en film och där satt han som ett ljus hela fotograferingen igenom.
 
 
Sen hade vi lunchdejt inplanerad men som den vansinnigt envisa lilla man han är så hade han bestämt att han minsann inte ville på någon lunchdejt. Han skulle hem till mormor istället så när vi kom hem och jag var på toa passade han på att ringa mormor och mer eller mindre bara informera henne om att han minsann inte tänkte åka till någon annan och äta lunch! Han skulle vara hos henne. Punkt.
 
Det fick han ju såklart, så jag lämnade av honom där och åkte själv på lunchdejten hemma hos min fina vän och hennes lilla busfrö till pojk. Det är ju alltid helt fantastiskt att bli bjuden på lunch, speciellt sådan man sällan lagar själv. Emil hade även han fått smarrig lunch hos mormor och ätit som en häst.
 
Albin följde samma mönster när han kom hem, åt som en häst och sen skickade jag ut ungarna i det fina vädret och fantasin är det inget fel på. Dom hittar på så himla mycket grejer när dom är ute och det är så roligt att lyssna på dom.
 
Jag hade ju en hel del bilder att jobba av, från förmiddagens fotografering och lyckades kombinera det riktigt bra med att dricka te, duscha och göra mig klar för kvällens jobb.
 
När det var fikatajm kom grabbarna in och efter det fick jag sällskap på kontoret när läsläxan skulle göras.
 
 
Det är verkligen inte helt lätt att koncentrera sig när Emil är i närheten för han leker runt omkring, högljutt och med massa frågor och funderingar han måste sticka in med hela tiden.
 
Nu ska jag ta och dra mig tillbaka, ögonen går lite lätt i kors. Jag har ju dessutom haft glasögonen på mig på jobbet hela tiden med, och jag är ju fortfarande väldigt ovan.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0