En katt eller två...

Idag har jag varit borta hos mamma och hjälpt henne ge Majsan lite medicin. 
Majsan är mamma & pappas lilla katt som varit hos tandläkaren (ja, jo, det är ju hos veterinären, men hon har gjort tandvård) och nu har ont i munnen. Hon har samma tandsjukdom (FORL) som våran Kajsa har så hon hade fått dra ut ett gäng tänder och så blev det inflammerat och Majsan kunde inte äta och blev uttorkad.
 
 
Mamma är ju så sjåpig med sina katter (ja, det vette sjutton om inte pappa nästan är värre förresten) och tycker att Majsan blivit lite "rädd" för henne nu när hon tvingar i henne minst fyra olika sprutor varje dag så då sa jag att jag kan komma och pröva. Det är ju bättre om hon är rädd för mig som hon ändå alltid håller sig undan när jag kommer.
 
Det gick jättebra. Majsan var så tapper och svalde alla sprutor jag tvingade i henne. Sen satt hon ju och slickade sig lite skamset innan hon lommade iväg men hon var inte uppjagad och stressad vilket var skönt.
 
Sen jag var inne och bloggade sist här så har Majsan blivit ensam kise hemma hos mor & far.
 
I mitten på December fick Asta somna in. 
Hon var 15 ½ år gammal och hade problem med njurarna, precis som vår Pyzen hade.
 
 
 
Vila i frid, sötaste lilla Asta.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Tack för hjälpen <3

2015-01-29 @ 21:27:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0