Jul & Nyår

 
Vi hade en jättebra jul!
 
 
 
Jag lyckades få ledigt dagen innan julafton så då hade vi uppesittarkväll här hemma hos oss med julskinka, tomtegröt och glögg! Brorsan och Julie var ju tyvärr inte med denna julen, men dom hade det superbra på andra sidan jordklotet där dom firade.
 
Julafton firades hemma på förmiddagen, med mysfrukost och extra mycket kramar eftersom det var min och Davids tioåriga förlovningsdag! Japp, så längesedan är det...
Sen åkte vi vidare till barnens farmor i vanlig ordning och lagom till Kalle var fikat klart hos mormor och morfar.
 
 
 
 
 
 
 
Alla blev nöjda och glada. Både barn och vuxna hade massor att leka med på kvällen.
 

På Nyårsafton hade pappan åkt till Japan. Han åkte redan på annandagen. Så vi firade in det nya året hemma hos mormorn och morfarn med min moster Eva.
 
Kvällen gick jättefort och rätt som det var så var det midnatt.
Barnen orkade hålla sig vakna utan problem!
 
 
Dom satt och spelade lite på morfars dator.
 
 
 Eva hade gjort smarrig pannacotta med limemarinerade jordgubbar och mamma och pappa hade grillat både oxfile och fläskfilé, så himla gott!
 
När vi skålat in det nya året och kollat på raketerna så tog jag mina trötta och glada barn och åkte hem.
 
 
Vi tog en wefie på trappan utanför huset när vi kom hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0