Ett nytt försök...

Ja, shit va arg jag var i går kväll. När jag låg här sent som katten, en bit över midnatt och försökte blogga men appen bara krångla! 
Enveten som en är, så gav jag ju mig inte heller utan det var inte fören ett hyfsat långt inlägg bara försvann som jag la ner verksamheten och somnade.

Igår hade vi en riktigt, riktigt trevlig dag!

Albin var inte hemma på förmiddagen för han hade sovit hos mormor och morfar sedan fredagen. Då var vi där och åt efter jobbet eftersom mamma hade barnen. Hur som helst, Albin blev kvar där över natten och i går morse kom David hem på ett litet gästspel mellan jobben, och med sig hade han färska frallor så vi åt ihop innan han stack igen.

Jag och Emil vart ensamma hemma, vi gick här och plockade lite, städade lite, förberedde mat genom att skala potatis och sånt. Mitt i potatisskalningen knackar det på dörren och där står allas våran Björklund. Samtidigt med honom dyker även våran långhåriga hårdrocksbästis, Oscar upp med en dammsugare under armen. 

Det blev intensiva men härliga timmar. Vi drack te, kaffe, lite mer kaffe, lagade lunch och åt lunch, diskuterade facket, gjorde och åt äppelpaj, Björklund byggde ihop dammsugaren och provdammsugde, Kajsa tvingade sig på en stackars långhårig hårdrockare som är pälsdjursallergiker...


David kom hem från jobbet och med sig hade han Albin som bara var hemma och vände innan det var dags för fotbollscup. 

David åkte lite fram och tillbaka mellan fotbollscupandet, lunch, mer cup, pajätande, djupa diskussioner med besökare och sånt. 

På kvällen var vi bortbjudna till vänner i stan så när äppelpajen låg i magen, hårdrockaren och världens bästa Björklund åkt hem så gjorde vi oss i ordning. 

Albin kom hem från cupen och var lite tagen. Han åt lite och duschade men hade ont i magen, högt upp i magen, typ mellangärdet. 
Vi bestämde oss för att David och Emil fick åka till våra vänner själva så stannade jag och Albin hemma för att se på om han blev bättre.

Han ville sitta ute i pösen under en filt tillsammans med mig så det gjorde vi en stund. Han tokdäckade, stackars liten. 


Han har ju inte tränat på sju veckor och så hoppa in och spela cup och springa som en liten blå, klart man blir lite matt.

Men han sov inte så länge. Jag väckte honom och han var ju väldigt hungrig då så vi gjorde oss i ordning och åkte in till vännerna vi med. 


Vi fick supergod mat och alla mina grabbar åt som hästar i vanlig ordning, liksom länsade skålarna... 

Det blev ganska sent. Vi åkte hem vid halv elva och det är våra barn inte vana vid men dom hade så roligt med töserna och vi lyckades dessutom hålla dom vakna i bilen på hemvägen. Väl hemma somnade båda ovaggade... 

Idag är det mors dag minsann. 
Jag ska i vanlig ordning jobba. Men det är min sista söndag nu innan min lediga sommar och jag kommer nog sakna jobbet lite är jag rädd... 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0