Pyssel!

Nu har det liksom kommit tillbaka lite igen. 
Det där galna baksuget alltså, som jag ofta har men som liksom har fått stå tillbaka ett bra tag nu pga tidsbrist.  

I söndags bakade jag ju till exempel en chokladkaka med chokladkolakräm och massa färsk frukt på, till grillkalaset hos mor och far. 


När vi ändå var i bakartagen där i söndags så gjorde vi chokladkolasnittar. 



Morgonen i vår trädgård. 

Idag har jag och Emil bakat tårtbottnar till en tårta jag ska öva lite på och som sen ska få följa med mig till Halmstad på måndag när vi har heldag med avdelningsstyrelsen. Jag bakade väl kanske mest, Emil slickar mest skålen... 

Sen när vi var ute och plockade våra små späda rabarber så var han väldigt hjälpsam. Rabarberna kokade vi en kompott på som ska få bli mousse till tårtan.

Vi fick bryta för att laga och äta middag lite mitt i och när jag ändå var på G med annat så hade jag lite brådskande pappersarbete jag tog tag i.


Emil undersökte olika sorters blommor i trädgården lite mitt i rabarberplockandet...

När Albin kom hem från skolan tyckte jag att vi borde prova att göra maskrossaft! 
Båda grabbarna var sjukt sugna på att hjälpa till så dom plockade maskrosor medan jag plockade av kronbladen.


Det var faktiskt inte alls särskilt trixigt. Speciellt inte för mig som är van vid att göra ett par omgångar syrensaft varje år och det är pilligt...


Nu står saften i kylen och gottar sig.
Medan saften stod på spisen svängde jag ihop havrescones till kvällsmaten och det blev minsann väldigt lyckat. Ungarna brukar inte vara asförtjusta i scones, men idag åt dom som galningar. Så det får väl bli att jag gör det receptet varje gång. Mogna bananer hade vi några stycken oxå så jag gjorde smoothie till sconesen. Kanske var det det som gjorde det, att ungarna åt som hästar... 


Nu har årstiden kommit som gör att våra ungar ALDRIG vill komma in och knappt hinner äta inomhus så dom kilade ut en sväng till efter maten. Sen blev det ju dusch, tandborsning och sen somnar dom som klubbade sälar.

Pappan tog hand om det där med tandborsningen och sånt idag, så jag fick gjort ett litet pass med crosstrainer, hantlar och hög musik i lurarna. 

Nu ska jag återgå till Grey's på tven.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0