Att ha firat!

Idag har vi alltså firat världens finaste soon-to-be nioåring.

Eftermiddagen har varit vääääldigt lång eftersom kalaset fick börja lite senare. Emil har ju simskola på söndagseftermiddagen så det fick bli kalas efter det. 

Jag och Albin började dagen med att åka och handla. Han skulle nämligen fixa sin tårta helt själv och hade planen helt klart för sig. 

Direkt när vi kom hem satte vi igång. Jag hjälpte till med att göra en vaniljfrosting och sen smetade vi på den och han fick gå lös med dekorationerna han valt. 

Igår gjorde vi vimplar och en flagga, allt enligt herrns önskemål. Ljus skulle han oxå ha, nio stycken.


Jag har fått konkurrens... 

Det är alltså det vi pysslat med i dag. Tårtbak, handling, fixa maten (tacos enligt önskemål), duka med viktig bordsplacering, tända ljus och såklart vänta...

Födelsedagskillen var mer än nöjd och har byggt Lego lite längre än vad som kanske är lämpligt när det är skola dagen efter. 

Nu ska det nanas här. Att förbereda och hålla kalas tar på krafterna. Bjussar på bilder från i förmiddags, min lille tårtbagare.








Natti Natti.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0