Att ha mer tid med mini

Idag skulle jag jobbat med ett projekt för Handels men en förkyld och hostig Emil gick givetvis före så vi har hängt här hemma idag.
Lillebror har kurerat sig på soffan, med isglass för halsen (och för att hans mamma tycker det är toppen att han får i sig mycket vätska) och en värmande brasa när det var lite kallt i morse. 


Till och med frukosten kan man få vid tven när man är krasslig...

Sen är ju vår lilla mini en av de mest sociala småfolk en kan tänka sig och när jag står i köket och donar så kommer han gärna ut och är med mig. 


Här tog vi tex lite förmiddagskaffe. 
Jag på ena sidan bordet och lillebror på den andra. Ivrigt berättande om vad som händer på Youtube-klippet han nyss startat, som storebror troligvis lämnat uppe vid datorn. 

Vi har haft en mysig dag. Pappan kom hem och åt både frukost och lunch med oss. Sen kom ju äntligen Albin hem och då gjorde vi oss en liten utflykt. Ända till mormor som bjöd på fika! 

Efter att vi kommit hem från mormorn så stannade grabbarna ute ända tills vi nästan fick tvinga in dom för kvällsmat, dusch och nane.

Nu är det sådär lugnt och skönt i huset. Tven är på i bakgrunden, jag hör hur det smattrar från tangentbordet på kontoret, Kajsa snarkar någonstans (alldeles för högt för att bara vara en liten katt på knappt tvåochetthalvt kilo), Albin rör på sig i sömnen och Emil hostar till med jämna mellanrum. 
Älskar när lugnet lagt sig på kvällarna, men om det är lugnt på dagen för att ungarna inte är hemma, då saknar man livet och rörelsen. Kan till och med sakna vardagstjafset dom emellan när jag är borta.

I morrn ska vi förbereda för att någon fyller nio är på onsdag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0