Att ha valsat runt på en vilsen...

Jodå, igår var jag ute och valsade runt på en vilsen mormor minsann!
 
 
Mormorn behövde åka till Gekås och då behövs en guide. 
 
Jag har funderat på det där. Hur mina föräldrar klarade sig innan jag blev stor nog att ta hand om dom?
 
Hur som, mamma behövde åka till Gekås och sen jag fick körkort för ... ja, en herrans massa år sedan... så är det jag som kör och mamma anpassar sina ärenden efter när jag kan.
 
Mamma gick all in på själva shoppingen igår och trots att vi inte var där innan vid sex tiden på kvällen så blev kundvagnen full ganska snabbt och jag fick helt enkelt hjälpa gamla mormor med att organisera så allt fick plats.
 
Jag fick rappa på henne ett par gånger när klockan närmade sig stängning och vi hittade tillslut till svärmors kassa och jag började med mina grejer. 
När mamma packat upp alla sina grejer och jag var i full färd med att packa ner hennes grejer så upptäcker hon att hon varken har väska, plånbok eller jacka med sig. Vilket hon hade när vi gick in.
Jag såg paniken i hennes ögon och frågade om hon inte la tillbaka jackan och väskan efter att vi omstrukturerade hennes vagn? Hon fattade inte vad jag menade, jag såg paniken i hennes ögon och hon bara drog iväg, jag ropade till henne att hon skulle till julgrejerna, för det var där vi packat om, när hon skulle ha plats för en massa kuddar.
 
Jag har ju jobbat på Gekås i en massa år så jag bad svärmor ringa bort till julavdelningen och be dom kolla. Jag visste ju precis vart hon lagt dom och killen i andra änden telefonen hittade dom och svärmor informerade om att en liten, vilsen, blond kvinna var på väg för att hämta dom.
 
Allt löste sig. Väskan med allt låg kvar så fint där mamma lagt det och ingen hade rört det på över en halvtimme...
 
Spännade shopping igår alltså :-D

Kommentarer
Postat av: Mamma

Ha ha, ja det var tur att vi fick dig <3

2015-09-22 @ 21:20:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0