Bröllopet - Fotograferingen Del 1

Ja, nu äntligen har alla bilder kommit så nu kommer det bilder minsann!
Först tänkte jag dela med mig av hur det blev just Marie Hidvi på Hidvi Group som fotograferade oss.
 
Jag började tidigt att kolla med ett par fotografer som jag tycker är grymt duktiga.
Eftersom jag själv jobbar med just foto så var jag ju rätt så intresserad av att få orginalbilderna på skiva bara och sen sköta redigeringen själv och det var det inte så många som var sugna på.
Det förstår jag iofs, jag hade inte heller lämnat ifrån mig oredigerade bilder men Marie tvekade inte!
 
 
Vi pratades vid i veckan innan bröllopet och när vi hade lite koll på vädret så följde vi bara planen vi gjort upp.
Både jag och David ville ha natur, lantligt, inte uppstyltat och ganska enkla bilder.
Hela vår familj hänger ju ganska mycket på Munkagårdsskolan och där finns alla möjliga miljöer.
Marie tyckte själv att det var jätteroligt när jag föreslog det, så så blev det!
 
Det kom ju en liten regnskur strax innan vi träffades men det var ingenting som störde oss och eftersom vi lyckades pricka in årets varmaste dag så torkade det upp snabbt.
Vi möttes upp på framsidan och Marie ville att vi skulle börja på grusplanen, vid kalvarna. Inte oss emot...
 
 
 
(Alla små bilder är klickbara)
 
Det gick som hejsan och redan där var klänningen inte längre vit.
Det orade dock inte mig det minsta.
Barnen skötte sig utmärkt och när vi var klara där så körde vi mot dammen...
 
Innan man kommer fram till själva dammen så är där en gräsplätt med stora fina träd och det rinner faktikst en liten å precis bakom. Ljuset vi fick denna eftermiddag var precis perfekt, helt magiskt.
 
 
 
 
 
Nere vid dammen och ute på bryggan är det alltid lite läskigt eftersom våra grabbar är mer vilda än tama och man aldrig riktigt vet vad dom kan tänkas hitta på.
 
Vi hade Davids bror John med oss hela tiden, han var vår chaufför och han fick minsann assistera både här och där. När vi stod ute på bryggan så stod han så fint vid sidan om och höll reflexskärmen.
 
 
 
Vid dammen finns även ett litet lusthus som vi fotade lite i och utanför och innan vi drog vidare så hittade vi ett träd med en kringbyggd bänk.
 
 
 
Fler foton från vår dag kommer i del 2.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0