Att ha tvättat en hel dag!

Idag har jag tvättat. Och tvättat. Och tvättat. Tvätt, tvätt, tvätt... 

Ja, ni fattar. Det blir ju ganska mycket tvätt på fyra personer en hel vecka. Bara sängkläder och handdukar till oss fyra blir ju några maskiner.
Så det är väl det jag pysslat med idag kan man säg. Emellan tvätt, tork, vik och lägga in i skåpen så har jag handlat (jäklars va tom kylen var i morse!), packat upp, beställt knoppar till våra nya skåp på kontoret och pysslat med lite kontorsgöra. 


Barnen var ute en bra stund på förmiddagen och när dom sen kom in var dom precis pisseblöta! Det här är Emils snögubbe-kille, sen dök det även upp en snögumma-flickvän och en snögubbe som Albin gjorde, som var typ dubbelt så stor. 

Det är inte utan att man längtar tillbaka till minusgraderna och mängder med snö. 
Albin frågade redan innan frukosten om inte vi kunde åka till Ullaredsbacken idag och Emil deklarerade flera gånger att han minsann ville tillbaka till Trysil. 

I kväll har vi varit hos mamma & pappa och ätit söndagsmiddag! 
Pappa hade grillat och mamma hade gjort sin goooa brunsås!  Alla åt vi oss proppmätta! 

Nu laddar vi för vardag i morrn. Tyvärr. Jag hade hemskt gärna haft lite längre jullov. Som jag har njutit av detta! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0