Att riva en altan!

Idag har vi grejat minsann!
 
 
När David kom hem från jobbet så hämtade han grejer och förberedde för rivningen medan jag plockade fram det jag pysslat med i eftermiddag, brödbak!
 
 
Två härliga lantbröd, gräddade i varsin stekpanna, det var grejer det.
Som alla åt! Det tyder ju på att det var lyckat i alla fall och jag får ge mig själv en klapp på axeln.
 
Jag hade gäster att ta emot idag så vi har fått hålla oss hemma (därför blir det gärna att jag bakar ett bröd eller två) och eftersom vi är ganska hårda här hemma på att det är utomhus man är så länge det inte regnar, så var ju barnen ute och det är minsann två kreativa själar, dom där båda.
 
 
 
 
 
 
Jomenvisst!
Studsmattan duger alldeles utmärkt att ligga och måla på oxå!
 
När vi sen då hade smaskat på brödet och grabbarna hoppat i arbetsbyxorna så började rivandet!
 
 
 
 
 
 
 
 
Vi har tagit bort den gamla delen av altanen.
Den vi byggde allra först, med ramp och så, som vi gjorde när vi byggde tvättstugan.
Nu är den borta och den gamla stentrappen är framplockad men den ska David bila ner en bra bit av i veckan för vi ska ha altandäcket i samma höjd som resten av altanen och så ska det ju komma en riktigt fancy utedusch där på sidan med.
 
Det var dagens arbetspass det och nu sover barnen som stockar och har gjort sedan strax efter åtta i kväll.
Dom har sovit hos mormor natten till idag och då bidde det visst lite senare så det var nog inte så konstigt att dom slocknade tidigt. Dom har dessutom jobbat hårt i kväll, burit bort allt virke som David rivit och slängt på släpet som står utanför. Rediga gossar det där.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0