Tårta, ardenner, dop och Mario Kart

Vi har haft att göra här hemma i dagarna men bara med roliga grejer!
 
Igår städade vi ur lägenheten så fort vi bara kunde på morgonen så vi skulle hinna med att åka en sväng till munkagårdsskolan och sommarens hästpremieringar.
 
 
 
Vi hann! 
Och vilken uppvisning Klas och hans duktiga medarbetare bjöd på!  
Belgisk manér med 9 (NIO!) ardennerston!
Grabbarna tyckte inte att hästpremiering var lika roligt som jag så efter uppvisningen cyklade vi hem och käkade lunch, sen fick dom vara hemma själva medan jag cyklade bort och kollade vidare. 
Jäklar va jag längtar efter hästar nu alltså... 
 
När det nästan var slut fick jag cykla hem och ta emot våra gäster. Jag hade en tårta att dona med oxå och sen hade jag lovat grabbarna att vi skulle ha fredagsmys med film, hela familjen. Jag hade ju köpt Zootropolis! 
Vilken mysig kväll, precis sånna kvällar som jag lever för när jag har mycket att göra. 
 
 
Idag började vi med morgonmyset i vanlig ordning. 
Sen kom pappan hem med nybakat och vi åt långfrukost. 
Som vanligt på lördagsförmiddagarna så är det crossträning, så grabbarna åkte ut och tränade medan jag gjorde klart för eftermiddagens happening. 
 
 
Valters dop!
Det var Albins första dop och första "riktiga" gång i kyrkan.  Han har ju varit på skolavslutningen och så men aldrig på gudstjänst. 
Jösses va ungen hade mycket frågor! 
Jag kunde ju inte svara på hälften av dom ens...
 
Det var en snabb rackarns dopgudstjänst idag och sen åkte vi vidare till Oscar och Marianas för kalas.
 
 
 
Jag hade ju såklart bakat en rejäl tårta till dopet och innan det fick vi smarrig mat. 
Albin skötte sig exemplariskt, trots att det inte fanns några andra barn med och vi var iväg i nästan fem timmar. 
 
Nu ska jag vila ögonen ordentligt. 
Nattinatt på er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0