Ändrade planer

Idag skulle jag varit iväg på ett möte med några eldsjälar från Varbergs Motorklubb på en större SVEMO-sammankomst i Skara trakten. Jag har velat lite fram och tillbaka och eftersom jag drar till Stockholm på utbildning i morrn så kände jag att jag ville hänga med mina kids idag så maken var snäll och tog min plats.
Jag fick visserligen ett mess innan som talade om att han inte alls hörde hemma på detta mötet då det pratades demokratiska strukturer, det var diskussionsgrupper, redovisningar mm. 
 
Jag lovade att gå nästa gång.
 
 
Jag och grabbarna har haft en helt fantastisk dag hitills.
Vi började med att gosa ner oss alla tre i vår säng och kolla lite på tv på morgonen innan jag smög upp och la in mer ved i brasan (som maken givetvis tänt innan han åkte tidigt i morse) och gjorde lite extra lyxig frukost till pojkarna, varm choklad och färdigbredda mackor.
 
 
 
Jag tog med mig tekoppen upp på kontoret och sen har jag och killarna suttit och kollat på födelsedagspresenter och julklappar och jag har antecknat och laddad ner bilder för fullt här nu så jag ska kunna få lite koll på läget. Jag brukar ju alltid börja i gooood tid och har så redan gjort lite grann men nu känns det som om jag har ordentlig koll.
 
Medan jag lagade mat så gick killarna ut en sväng och Albin har jag fortafarnde duster med varje dag om att han har alldeles för lite kläder på sig. Han vill inte ha jacka på sig en enda morgon när vi han ska till skolan, jag får tjata jämt och direkt när han kommer till skolan så hänger han av sig den och när han ska hem så knölar han ner den i väskan och suckar tungt när han kommer hem för att jag tvingade på honom den på morgonen, han hade ju INGEN användning för den på hela dagen. 
 
 
Idag är detta outfiten för utomhuslek tydligen...
 
Nu ska jag också ge mig ut tänkte jag så får vi se vart vi tar vägen. Kanske en fika på Strömma, kanske en vända i skogen och alldelses säkert blir det en sväng om skolan och kolla vad som hänt där (tidningen skrev om skadegörelse och det frågas ungefär tusen frågor om det så det är bättre vi kollar läget) och affären för lite pepparkakor och clementin, jag har lovat glögg till fikat nämligen!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0