Att ha en massa nytt på gång!

 
Och med nytt så menar jag nya smaker till tårfyllningar! 
Jag har tänkt göra en adventstårta till jobbet och provar därför att göra en massa olika fyllningar som jag vill ha utlåtande om. 
 
Idag har jag kokat ihop kompotter och ganacher som står i kylen och väntar på att bli ihoprörda med grädde och bli till fylliga mousser.
 
Det blir en clementin och nejlikamousse. En kryddig lingon och kanelmousse med lite glögg. En polkagrismousse. En knäckmousse med hackad mandel. En saffransmousse. En pepparkaksmousse och en mousse på vit glögg.
 
Jag skulle egentligen ha jobbat för Handels men har ett par bihålor som inte riktigt samarbetar så jag grävde ner mig i kastruller och bunkar i stället. 
 
Nu ska vi vila. Jag och denna donnan.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0