Att ha varit sjuk...

Mmmm... Och inte vad för sjuk som helst... Någon form av magsjuka!
 
 
Tur man har en liten hårboll att gosa med när man inte är på topp.
 
Det var i söndags, på eftermiddgen som tröttheten och huvudvärken slog till med full kraft och sen på kvällen började magen rumla och hålla på så direkt när jag kände det så tog jag mit pick och pack med mig och flyttade ut i lägenheten.
 
Mycket riktigt så var det någonslags magbacillusk som hittat även mig (David var ju dålig och hemma på onsdagen när jag var iväg på konferens). Jag som alltid brukar säga att jag minsann inte kräks, hur sjuk jag än blir får väl ta och ändra mitt statement lite. Det var inte såvärst farligt, jag var inte dålig i mer än några timmar och innan natten hade illamåendet lagt sig och magen bara rumlade lite.
 
Jag hade ändå bäddat till mig i lägenheten så jag stannade där och smsade med Albin innan han la sig. Han var givetvis orolig och eftersom han är så himla rädd för kräk (precis som sin mamma) så sparade vi detaljerna för honom och sa bara att jag var sjuk och inte ville att dom skulle smittas.
 
Jag hade sån himla frossa på natten. Frös, skakade och svettades om vartannat och sov nästan inget på hela natten. Madrassen jag bäddat till mig var inte så skön och jag kände mig verkligen sådär som man gör när man har höh, hög feber, ni vet, ont i precis hela kroppen. 
 
På morgonen tittade David ut och kollade om jag levde och om jag ville ha något. Så han åkte och köpte skorpor och blåbärssoppa till mig. Vi höll givetvis båda ungarna hemma från skolan i minst 48 timmar så David fick stanna hemma och ta hand om kidsen medan jag låg på soffan (fortfarande i lägenheten) och slumrade hela måndagen. Jag mådde inte illa mer sen men hade sjukt ont i lederna i kroppen + att ansiktet var väldigt rött och svullet av någon underlig anledning.
 
Medan jag låg och återhämtade mig på säkert avstånd från övriga familjemedlemmar så var David och barnen och hämtade upp yttligare en ny medlem i Larssons tvåhjulsfamilj.
 
 
Onödigt stolt kille som precis backat ur sin nya  KTM 65 cc
(för honom ny, det är en årsmodell -11)
 
Dom körde även ut och provåkte hojarna lite på en åker strax utanför samhället medan jag passade på att städa av lägenheten, starta en maskin tvätt, äta lite och ta en välbehövlig dusch så jag kunde få flytta in igen. 
Då hade David dessutom tvättat allt som gick att tväta inne, alla sängkläder, handdukar, filtar mm så det kändes ok att sova inne. Barnen fick inga kramar och så men jag fick sova så himla bekvämt i min egen säng, med mina katter på/runt mig när jag somnade.
 
 
Påklädd och klar för utelek kl 8 på morgonen!
 
Igår fick grabbarna återigen vara hemma från skolan, för säkerhetsskull och direkt på morgonen knallade dom ut och började leka. Emil trodde det var kallt så han sportade mössa, vantar och vinterkängorna som är VÄLDIGT varmfodrade och klarar -35 grader... 
Det var inte länge han hade det på sig, i max fem minuter, sen kom han in och slängde av sig till sedvanliga shorts, t-shirt och crocs utan sockar.
 
 
Förmiddagsfikat ute på altanräcket.
 
Det var ju ruskigt fint väder i går så ungarna var ute precis hela dagen och på eftermiddagen kände även jag att jag behövde röra lite på mig trots att jag fortafarande var ganska matt och trött.
 
 
Vi drog till Höråsen!
 
 
 
 
 
På vägen hem från Höråsen stannade vi till på en lekplats och tog oss lite medhavd fika. 
Jag fick även passa på att maila Albins klassföreståndare eftersom vi givetvis möte delar av hans klass på vägen hem från Höråsen när dom var ute på Elevens Val och skulle gå i Höråsen.
Albin var besviken över att han missade sitt Elevens Val som var fiske, det har han tyckt vart jätteroligt!
 
När David kom hem på kvällen så hanns det då inte med något firande av den nyblivne trettiosjuåringen utan en snabb paketöppning på trappan bara innan dom lastade in och körde iväg på crossträning.
 
 
 
 
 
Albin var så himla nöjd och glad när han kom hem från träningen med den nya hojen och det var så jäkla roligt att se! Han sprudlade och berättade om hur han kört över hoppen, i kurvorna, hur han valt spår och hur det gått så bra för honom. Även Emil hade kört riktigt bra idag och han kan nog få hänga på crosskolan till våren!
 
På kvällen var det Hela Sverige Bakar och det gillar vi alla att titta på så vi trängde ihop oss i köket och kollade där. Boxen i vardagsrummet verkar ha sagt upp sig efter att inte ha varit påslagen på över 3 månader nämligen...
 
 
 
 
Mig fick dom fortfarande inte kramas med men vi lovade att efter skolan idag skulle vi kramas.
I natt har jag sovit som oroligast tror jag men nu borde jag strax kunna koppla av ;-)
 
Albin var så himla glad över att få gå till skolan idag.
Det var friidrott inne på Vallen idag och det ville han verkligen inte missa så det ska bli himla roligt att cykla bort och hämta honom strax och kolla hur han haft det.
 
Nu håller vi tummarna stenhårt att vi slipper denna skitsjuka mer för terminen!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0