Att vara lite ynklig...

Ja, det är inte utan att jag faktiskt är lite ynklig idag. Ett svullet öga, hosta, hes och en aning febrig.
 
Vi var hemma hos mamma och pappa i eftermiddags och åt söndagsmiddag (pappas kotletter!! Med potatis, brunsås och morötter!). Jag och David hade svängt ihop en liten äppelpaj som vi åt efteråt och sen skulle vi plocka ner äpplena.
 
 
 
 
Äpplena blev nerplockade och vi fick massor med oss hem men när vi gick där ute så frös jag så förjordat och det vet ju alla att det inte hör till vanligheterna... 
 
Så jag har ställt in morgondagens ärenden och hoppas på lugn.
 
Idag på dagen har vi låtit Viola vara ute i koppel en sväng och det hade jag kunnat tänka mig i morrn. Sitta på altanen med oändligt många koppar te och titta på när Lolan (vi kallar henne oftast för det) leker i gräset.
 
 
 
 
 
Tur att vi hann med kusin Johannas bröllop igår innan febern belägrade kroppen. 
 
 
 
Jag hade bakat tårtan och längder som blev portionsbitar till 120 personer. 
Riktigt bra bidde det. 
 
 
Ingen världsbäst bild, jag vet. Men jag hade sjutton inte tid till det så den här från kylskåpet får duga.
 
Nu ska jag hosta lite till och sen hoppas sova bort feber och andra hemska förkylningsbacillusker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0