När Vin & Vax-tjejerna drar på weekend!

 
Då kan det se ut såhär...
 
Nää, skämt åsido, vi hade en helt underbar liten mini-semester på Österlen och jag har en himla massa bilder men kommer lägga in de i små klickbara bilder så får man själv klicka upp de man vill kika närmare på.
 
Jag hämtade i alla fall upp Marina och Emma och sen begav vi oss ner till Mellby center där vi bestämt att vi skulle mötas. Stina hämtade upp Malin, Anna och Linnéa.
Bil ett (dvs, jag) var något snabbare så vi var nere en stund innan den andra bilen och knallade på ICA så Marina fick köpt några grejer hon glömt packa/inte hittade. Själv hittade jag resans första fynd, en stor glasburk. Huruvida det var ett fynd eller inte kanske kan diskuteras, men jag har varit på jakt efter en sån och då var det ett fynd.
 
När alla samlats och kramats och allt sånt där så körde vi mot Österlen och vårta första stop som blev Simrishamn.
 
 
  
 
Vi käkade ljuvligt god Pizza på Apotekarns till lunch och sen hade dom någon slags loppis i stan så det blev en lyckad runda efter det.
 
    
 
Fikat intog vi på ett Café som hette Café Annorlunda och det var faktiskt inte alls särskillt annolunda och var väl resans enda bottennapp egentligen.
Innan vi kom fram till vårt första B & B så lyckades jag även fynda en sopkvast så bilens bagage såg betydligt fullare ut än va det egentligen var.
 
 
Vår första övernattning gjorde vi på ett ställe som vad precis helt magiskt och hette Talldungen.
 
 
   
 
     
 
Utsikten där gick liksom inte av för hackor.
 
Jag och Malin camperar så himla bra ihop, jag är galet lättväckt och hon sover som en stock, jättetyst och jättestilla, helt perfekt kombo. dessutom behöver vi aldrig slåss och speglar och såntdär, jag använder ju inte sånt så hon har alltid allt sånt för sig själv.
 
Vi hade bokat in oss på deras kvällsmeny och det var så himla mycket och god mat!
 
   
 
Vi blev så himla mätta och eftersom kvällen var helt magiskt så tog vi med oss varsin filt och satt ute en stund innan vi la oss, supermysigt!
          
  
 
 
Jag sov ganska skönt, det är lite varmt med täcke när man, som jag, är van vid bara ett påslakan året om men jag fick sparkat av mig det och somnat om. Sen var jag tvungen att ta en morgondusch och sätta mig i trädgården med Mandelmanns bok innan frukosten öppnade och resten av gänget var klara.
 
 
    
 
 
  
 
 
Dag två gjorde vi bland annat Ystad.
 
   
 
 
Innan vi åkte vidare till vårt boende så tog vi en fika på berömda Olof Viktors.
Marina passade på att göra fikan till ett studiebesök och köpte in en av varje sorts fika!
 
 
    
 
Så himla gott det var!
 
Vidare sen så åkte vi till sista övernattningen, ett hotell som hette Blåsingsborg.
 
 
Det låg ju lika jäkla vackert det!
 
 
Den kvällen var helt magisk!

Maten var något så kopiöst god!
Sällskapet var ju det allra bästa och vi hade förberett lite "lekar" som vi körde.
 
 
 
 
Tyvärr blev Emma dålig på kvällen och missade maten.
Jag fick en liten panikångest-attack då hon blev dålig men det avhjälptes med lite frisk luft och ett rumsbyte. Fantastiska tjejer alltså!
 
Sen var det då hemresan, som vi gjorde genom att köra om Kiviks Musteri och en lummig handelsträdgård bla.
 
 
 
 
 
 
Underbar weekend!
Mer sånt.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0