Att ha en dag hemma

 
Både jag och lillebror vaknade med halsont och lillebror hade dessutom ingen röst så han fick stanna hemma idag och då har vi passat på att ta tag i lite julpyssel som vi sparat till denna veckan.
 
 
När man är krasslig får man äta frukost vid tven, det är sen gammalt.
 
Efter frukosten tog vi tag i oss själva och började med pysslet.
Vi har kokat ner julvörten som står ute och svalanar nu, så vi kan bara bröd till jul. 
Pyntet har hittat ut ur tomteskåpet.
 
 
 
Lolan tycker det är lite trångt i alla fönster nu visst, hon får inte direkt plats.
 
Vi har såklart lagat middag och passade då även på att koka upp extra potatis som ligger ute och svalnar så vi kan göra julkorven i morrn. Jag köpte med mig färs och så från Gekås igår när vi var där så nu är det bara fjällster och späck kvar. Även julgodisgrejer handlades på Gekås i går och det ska oxå hinnas med denna veckan, men jag känner ingen julstress alls, bara mys.
 
 
Nu är det snart fikadags och då måste man ha hembakta pepparkakor till kaffet.
Familjen bakade hos mormor & morfar i helgen, så vi har massor.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0