Att försöka sig på en liten sammanfattning...

Ja, jag tänkte att jag skulle försöka mig på en liten sammanfattning av min frånvaro
och allt som hör den till.
 
 
Efter många års kräkfobi så kan man säg att det körde ihop sig lite.
Jag har haft fobin i hela mitt liv, mer eller mindre, men sen jag blev mamma till Emil har den förvärrats och även såpass mycket att den påverkar mitt och min familjs liv på ett negativt sätt.
 
På julafton brakade det. På julafton fick jag svår panikångest.
På juldagen såg David till att jag kom bort till mamma och pappa för att berätta och på annadagen hade David ordnat så Camilla kom hem till oss. I dessa tre dagar hade jag svår panikångest och var så utmattad att jag bara låg, grät och kunde inte äta.
 
Den 27 december 2016 tog Camilla med mig till en läkare och jag blev sjukskriven.
Sedan dess har jag varit sjukskriven och är fortfarande.
Jag går hos kurator och jobbar med KBT 1 gång i veckan. Jag äter antidepressiva. Jag och David går hos en barnpsykolog var tredje vecka för att reda ut mitt förhållningssätt till barnen.
Jag kan för närvarande inte vara ensam hemma med Emil så David har fått gå ner i tid för att kunna lämna barnen i skolan och min mamma har sagt upp sig från sitt jobb och hjälper oss med mig och barnen. Jag har svåra problem med sömnen då jag hyperventilerar, toksvettas och har rusande puls (David vaknar av att jag gör detta, jag vaknar också flera gånger men då är jag "bara" genomsvettig och med hög puls) vilket resulterar i att jag har väldigt ont i vader, ben och rumpa, ungefär som om jag sprungit ett maraton VARJE natt.
 
Min diagnos heter paniksyndrom och utmattning.
Camilla följer med mig på mina läkarbesök och på mitt första besök med kuratorn. 
David och min mamma underlättar min vardag på ett sätt som är obeskrivligt.
 
Jag har nu börjat äta ordentligt och jobbar aktivt med min ångest så mycket jag orkar men min långvariga stress (pga den svåra kräkfobin jag gått med alldeles för länge), har gjort att jag är utmattad och att det blir mos i min hjärna alldeles för snabbt.
 
Några saker i min personlighet gör att jag har mycket att jobba med upptill. Jag är tex väldigt otålig och blir uppstressad när saker inte går som jag vill. När hjärnan inte fungerar så tar jag ofta det som bakslag vilket gör att jag får mer ångest och så har vi en spännande cirkel som går runt, runt, runt.
Jag jobbar för fullt med mig själv och har haft ett enormt stöd av människor i min närhet.
 
David och mamma drar det klart tyngsta lasset. Barnen är givetvis informerade och är fantastiska!
Utan Camilla i min närhet hade det här varit så himla mycket svårare, hon har varit oumbärlig!
På jobbet har jag haft Frida och Linnéa som stöttat fantastiskt. 
Mina kollegor på Handels har stöttat och hjälp mig.
Mina underbara vin & vax tjejer har ställt upp till 100% och
Marina hade jag inte heller klarat mig utan i denna soppan.
Min bror, hans sambo och min pappa har varit otroligt stöttande och i början av min sjukskrivning fick jag en underbar liten brorsdotter som jag försöker åka och hälsa på varannan vecka. Lilla Alvina ger ingen ångest alls, bara kärlek, glädje och stolthet.
 
 
Det här blev en liten sammanfattning av hur mina senaste månader varit och hur jag troligtvis kommer ha det ett tag till, för är det något som alla tjatar på mig om så är det att jag måste acceptera att det här kommer ta TID.
 
Jag försöker acceptera det nu.
 

Kommentarer
Postat av: Anna

En STOR kram kommer här, tänker på dig ofta! <3

2017-03-11 @ 17:36:42
Postat av: Milla

Hej Charlotte
Inte ofta man kan säga att man faktiskt vet hur det känns, men denna gången vet jag. Läser din blogg och känner igen mig till punkt och pricka. Är också hemma sjukskriven för samma diagnos, även om alla är olika så känner jag igen mig. Jag tycker det är starkt att du skriver om det. Å jag hoppas att du är på bättringsvägen. Jag har varit hemma sedan i november, börjar känna att det kanske går åt rätt håll. Men vissa murar är fortfarande kvar.
Kram till dig iaf ❤

2017-03-13 @ 09:17:21
Postat av: gunilla

Hoppas att allt löser sig till det bästa. Skickar krya på dej kramar

Svar: Tack Gunilla! <3
Charlotte

2017-03-14 @ 22:21:26
Postat av: Frida

Krya på dig... Låt det ta den tid som behövs.. 🌸

2017-03-16 @ 19:26:28
Postat av: Emma

Stor kram till dig Charlotte och krya på dig <3

2017-03-21 @ 15:13:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0